اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

انتقاد بسیج دانشجویی دانشگاه سوره از برگزاری یک وبینار و نحوه برخورد مسئولان دانشگاه

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سوره از برگزاری یک وبینار در دانشکده هنر این دانشگاه و نحوره برخورد مسئولان دانشگاه سوره با دانشجویان بسیجی انتقاد کرد.

انتقاد بسیج دانشجویی دانشگاه سوره از برگزاری یک وبینار و نحوه برخورد مسئولان دانشگاه

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، برگزاری وبینار «تجلی انقلاب اسلامی در هنر» در دانشکده هنر دانشگاه سوره و حواشی این برنامه موجب انتقاد بسیج دانشجویی و تعدادی از دانشجویان این دانشگاه شد.

حسین کرباسی کاخکی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سوره درباره این موضوع به فارس گفت: دانشگاه سوره اخیرا وبیناری تحت عنوان تجلی انقلاب اسلامی در هنر برگزار کرد که پیش از برگزاری وبینار با مشاهده مدعوین و اطلاعاتی که پیش از وبینار از برخی از شخصیت های مدعو در اختیار داشتیم، به رئیس دانشگاه هشدارهای لازم از طرف بسیج دانشجویی داده شد.

وی ادامه داد: با همه انتقاداتی که وجود داشت با حمایت ریاست دانشگاه در تاریخ مقرر این وبینار برگزار شد، اساتیدی در وبینار حضور داشتند که سابقه آنها حداقل آن بخش که برای عموم مطرح شده بود و در رسانه‌ها و فضای مجازی آمده بود همراه حواشی زیادی بوده است.

این فعال دانشجویی با اشاره به برخی اظهارات که از سوی برخی مدعوین در این برنامه بیان شده، تاکید کرد: یکی از اساتید با قرار دادن عکسی از زمان فرار شاه، دست به تحریف واقعیت می‌زند و از سوز و گداز مردم در رفتن شاه ملعون می‌گوید!

وی تاکید کرد: یکی از دانشجویان مدیریت فرهنگی محترمانه در قسمت چت وبینار به اساتید دعوت شده انتقاد می‌کند اما بلافاصله از دفتر دانشکده هنر با این دانشجو تماس می‌گیرند و وی را بدون اینکه دلیل آن را بگویند احضار می‌کنند.

کرباسی با اشاره به مکاتباتش به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سوره با رئیس دانشگاه گفت: پیش از این ماجرا وقتی به ریاست دانشگاه درباره این وبینار در کمال احترام و صادقانه هشدار دادم و عینا درباره اساتید مدعو توضیحاتم را ذکر کردم، او در پیامی بدون اینکه پاسخ توضیحات بنده را بدهد، با لحنی تمسخر آمیز پاسخ داد.

وی افزود: بعد از برگزاری وبینار و اطلاع کامل از ماجرا، همچنین مشاهده فیلم وبینار و بررسی گزارشات معاونت مطالبه گری بسیج دانشجویی و مسئول عقیدتی بسیج دانشجویی در واحد خواهران، همان شب 19 بهمن برای ریاست دانشگاه مسئله را کامل شرح دادم و مستندات مربوطه را نیز فرستادم اما ایشان از برگزاری وبینار دفاع کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سوره همچنین گفت: در جریان دهه محرم بسیج دانشجویی دانشگاه با هماهنگی هایی که انجام می دهد و به رسم هر ساله دانشگاه با نصب خیمه ای به نشانه عزاداری در حیاط دانشگاه، یک دهه برنامه عزاداری با حضور دانشجویان و اهالی محله اطراف دانشگاه برگزار می کند که مسئولین دانشگاه بدون اطلاع قبلی محل برگزاری هیئت را بر هم زده، فرش ها را جمع کردند و ماشین هایشان را زیر خیمه عزاداری و به مانند سایه بان پارک کردند.

وی تاکید کرد: بعد از دهه محرم نیز نمازخانه دانشگاه که وضعیت مناسبی هم نداشت را تغییر کاربری داده و به بایگانی تبدیل می کنند و مانع ورود عزاداران برای هیئت هفتگی می‌شوند که علی رغم هماهنگی ها و پیگیری های انجام شده درب نمازخانه را باز نکردند و عزاداران به ناچار در راهروهای دانشگاه مجبور به برگزاری هیئت شدند.

این فعال دانشجویی گفت: در این باره نیز نامه ها و توضیحات متعددی برای رئیس دانشگاه ارسال شد اما بعد از گذشت بیش از 7 ماه پیگیری اقدامی از سمت رئیس دانشگاه صورت نمی پذیرد.

وی در پایان انتقادات دیگری نیز از مسائل ایجاد شده برای بسیج دانشجویی در دانشگاه را مطرح کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول