اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افتخارآفرینی دوباره سنندجی‌ها بعد از 43 سال/ از تظاهرات 50 هزار نفری در بهمن 57 تا حضور باشکوه در بهمن 1400

اگرچه تظاهرات 50 هزار نفری سنندج در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب در بهمن 57 در کشور صدا کرد، امروز نیز نسل‌های جدید در راهپیمایی 22 بهمن 1400 آمده بودند تا بازهم افتخار بیافرینند و اعلام کنند که هیچگاه از صحنه دفاع از انقلاب بیرون نمی‌روند.

افتخارآفرینی دوباره سنندجی‌ها بعد از 43 سال/ از تظاهرات 50 هزار نفری در بهمن 57 تا حضور باشکوه در بهمن 1400

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، تقویم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران سرشار از حماسه‌های انقلابی است که به دست ملت انقلابی ایران رقم خورده است، ساعت 9:30 دقیقه به وقت 22 بهمن 1400 استادیوم 22 گولان سنندج سراسر شور و نشاط انقلابی است، همه آمده‌اند، از پیر و جوان و کارمند و بیکار، بازاری و ورزشکار و معلم و مسوول، برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدای 22 بهمن 57، اینجا میعادگاه عاشقان و دلدادگان به نظام است.

صدای پرصلابت سرود ملی در آسمان استادیوم پیچیده است، خودروها مزین به پرچم جمهوری اسلامی ایران، تمثال امام راحل و رهبری و تصاویری از شهدای انقلاب و حاج‌قاسم، در محوطه در کنار هم منتظر فرمان برای حرکت هستند، ترس از اُمیکرون هم نتوانسته خللی در این عزم ملی و اراده انقلابی سنندجی‌ها بکاهد، مردم همه آمده بودند تا ثابت کنند در برابر مشکلات و سختی‌ها و توطئه‌های دشمنان هرگز قدمی از اراده پولادین و انقلابی‌شان کاسته نخواهد شد.

تصویر حاج قاسم سرباز رهبری و انقلاب بر شیشه خودروها و پرچم سه رنگ ملی همه و همه زیبایی وصف‌ناشدنی پر از غرور و صلابت را به این مراسم داده است.

یکصدا پای انقلاب

از میان جمعیت رد می‌شوم و خود را به جلوتر می‌رسانم مردم سنندج از شیعه و سنی تابلوی زیبای وحدت را در جشن انقلاب بار دیگر به تصویر کشیده‌اند، فرق نمی‌کند مسوول یا غیرمسئول، مرد یا زن، کودک یا پیر همه یک صدا سرود ملی و شعار انقلاب همیشه پیروز را سر می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در جمع پرشور مردم سنندج اظهار کرد: در این 43 سال از عمر بابرکت انقلاب هر وقت احساس شد اندکی سستی یا بی‌رمقی حاکم شده، خداوند دوباره آرامش را نازل کرده است.

وی عنوان کرد: با اتفاقات مختلف و حوادث متفاوت، بر ایمان‌ها اضافه شد، انسان‌ها عوض شدند، عده‌ای شهید شدند و رفتند و باز جوان‌های دیگری آمدند و جای آنها را گرفتند.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: حالا که ما مورد توجه قرار گرفته‌ایم و خداوند ما را در عصر انقلاب اسلامی قرار داده که مسوولیت بسیار مهمی است، باید ضمن حفظ وحدت نیروهای انقلاب،  به قشر آسیب‌پذیر جامعه کمک کرد و اهداف انقلاب را برای نسل جدید تبیین کنیم.

وی ادامه داد: بهترین کار برای مقابله با دشمن جلوگیری از تفرقه، ایجاد انسجام، همراهی با یکدیگر و مقابله با تفرقه‌افکنان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت: در این 43 سال با فراز و نشیب‌های مختلفی که وجود داشته، انقلاب جلو آمده است و امروز وقت تبیین شعارها و ماهیت انقلاب است که رهبری از آن به جهاد تبیین یاد می‌کنند.

وی گفت: بجای جلسات بی‌فایده و یا کم‌فایده و نشست و برخاست‌های بدون هدف و همایش و شعارهای توخالی، «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را تبیین کنیم.

همراهی خانوادگی در راهپیمایی خودروی 22 بهمن 43مین سالگرد پیروزی انقلاب هم دیدنی بود، به سراغ یکی از راننده‌ها می‌روم، از چرایی حضورش آن هم همراه خانواده در این روزهای بیم و امید کرونایی و سردی هوا در این مراسم می‌پرسم، می‌گوید: مگر می‌شود در چنین روزی در خانه نشست و در این مراسم غرورآفرین شرکت نکرد.

انقلاب ما حاصل خون شهدایی همچون حاج قاسم‌هاست ایثار و از خودگذشتگی شهدای زیادی انقلاب را به این جا رسانده است ما هم وظیفه داریم میراث‌دار خون پاک آنها باشیم.

به همراه فرزندانم آمدم تا به عظمت و حماسه‌ای که بعد از گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب توسط مردم خلق می‌شود را ببینند و به ایرانی بودنشان افتخار کنند.

حضور پررنگ کودکان و نوجوانان در جشن بهار43

نکته قابل بیان این مراسم، حضور پررنگ کودکان و نوجوانان به همراه خانواده بود، شور و شوق عجیبی داشتند، از اینکه پرچم جمهوری اسلامی را در دست داشتند به وجد آمده بودند و به آن افتخار می‌کردند.

خردسال است، پرچم را در دستان کوچکش جابه جا می‌کند و در حالی که می‌خندد می‌گوید پدرم از روزهای جنگ برایمان گفته، آمده‌ایم تا بگوییم من هم بزرگ شوم مثل پدرم از انقلاب دفاع می‌کنم.

حسام 8 ساله دستانش را از شیشه ماشین بیرون آورده و پرچم ایران را در بین دو دستش تکان می‌دهد می‌گوید: امام را دوست دارم.

می‌خواهم علاقه‌ام به انقلاب را نشان دهم

یک نوجوان دیگر می‌گوید با حضور در این مراسم می‌خواهد عمق علاقه‌‌اش را به انقلاب را نشان دهد. می‌گوید: ما فرزندان این آب و خاک هستیم، دانش آموزانی همچون ما در دوران انقلاب و 8 سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند ما پای میثاق شهدا با امام و رهبری ایستاده‌ایم.

وظیفه امروز ما علم‌آموزی است، حضور در این مراسم هم وظیفه همه است، همراه خانواده آمده‌ایم تا بگوییم انقلاب اسلامی همیشه وارثان شجاع دارد که اجازه نمی‌دهند خون شهیدانی که پای انقلاب ریخته شده هدر برود.

پرچم پرافتخار کشورمان را در دست گرفته است، سن و سالش به روزهای اوایل انقلاب می‌خورد، روزهای سخت قبل از انقلاب را تجربه کرده است، می‌گوید: در ایام پیروزی انقلاب نوجوان بودم، مردم خسته از رژیم در سراسر کشور و در کردستان با لبیک به امام خمینی(ره) به میدان آمدند و انقلاب را به پیروزی رساندند و الان هم بیش از چهار دهه است پای انقلاب ایستاده‌اند.

وی افزود: اینکه انقلاب چه دستاوردهای عظیمی در داخل و خارج از کشور داشت برای همه مشهود است، البته مشکلاتی وجود دارد که به مردم فشار آورده و باید با تدابیر مناسب برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران به ویژه مردم کردستان همواره ثابت کرده‌اند در هر شرایطی پای انقلاب ایستاده‌اند و حضور دشمن‌شکن امروز هم نشان داد هیچ سختی مانع حضور مردم در صحنه نیست.

انتهای پیام/2330/71/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول