اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

متکی: حرف‌های سال‌های نهضت را باور داریم

وزیر اسبق امور خارجه گفت: امروز انقلاب را جشن می‌گیریم تا یک بار دیگر به امام خود بگوییم که هنوز حرف‌های سال‌های نهضت را باور داریم.

متکی: حرف‌های سال‌های نهضت را باور داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، منوچهر متکی  ظهر امروز در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی اراک در مصلی بیت‌المقدس اظهار کرد: به برکت وجود امام در بهمن ماه 57 ایران از دست استبداد و ستم شاهنشانی نجات یافته و اجازه نداد کشور ادامه حیات خود را زیر سلطه بیگانگان سپری کند.

وی تصریح کرد: این انقلاب یادگار ارزشمند امام راحل است و باید قدردان این انقلاب بود، چرا که مردم را از زیر بار ظلم و ستم شاهنشانی و بیگانگان نجات داد و به استقلال رساند.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه منطق عدالت خواهی ایران امروز نویدبخش دنیای جدید است، گفت: ایران مستقل امروز به الگویی برای کشورهای عدالتخواه تبدیل شده است.

متکی سلطه بر ایران را امری محال و غیرممکن دانست، تصریح کرد: دشمنان در طول سال‌های گذشته تلاش کردند استقلال ایران را گرفته و انقلاب را از بین ببرند، اما هربار بیش از دفعه قبل ناامید شدند.

وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب ایرانی از لحاظ سیاسی کشوری وابسته بود، که با انقلاب به استقلال دست یافت، اما باید تلاش کند از نظر اقتصادی نیز کاملا با استقلال باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران قبل از انقلاب از نظر اقتصادی وابسته، غیرمولد، مصرفی و واردات محور بوداظهار کرد: صنعت و کشاورزی ایران نیز وابسته بود و برنامه‌های برای استقلال در این بخش‌ها وجود نداشت، چرا که بیگانگان اجازه چنین امری را به ایران نمی‌دادند.

وزیر اسبق امور خارجه ایران خاطرنشان کرد:  استقلال اقتصادی بدون یک تحول بنیادین و اساسی که مبتنی بر یک تحول رویکردی باشد، میسر و مقدور نیست، که می‌طلبد تحول بنیادین در این حوزه رقم بخورد.

متکی گفت: امروز می‌بینیم به برکت هدایت‌ صحیح مقام معظم رهبری در جایگاه فرماندهی معظم کل قوا به خودکفایی نظامی دست پیدا کرده‌ایم و هیچ قدرتی جرات  حمله و تجاوز به کشور ایران را ندارد، و اگر می‌بینیم صنایع دفاعی به روز کشور را واکسینه و ایمن کرده،  باید قدردان این نگاه و صلابت بود.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ به جوانان را همواره مورد تاکید قرار می‌دهند؛ ادامه داد: رهبر عزیز انقلاب اعتقاد دارند نیروی جوان باید به بالندگی عملی برسد و در انتخاب‌های خود این مهم را رعایت کردند.

متکی همچنین با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به مسئله تولید علم در کشور اظهار کرد: در گذشته نقشه‌های آموزشی کشور را دیگران ترسیم می‌کردند و برای ایران تصمیم می‌گرفتند، ما امروز ایران در حوزه علم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

وی داشتن جهت گیری‌ و نقشه راه و وجود کارگزاران را دو مولفه مهم کشور برشمرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی نظامی است که اداره آن باید بر اساس  بما انزل الله باشد، بازگشت تصمیم سازی‌ها و قانونگذاری‌ها و اجرا در کشور بر اساس بما انزل الله  تکلیفی است که خداوند به ما امر کرده است.

وزیر اسبق امور خارجه با تاکید بر اینکه ایران اهل مذاکره و در کنار آن اهل مقاومت است، ادامه داد: در مذاکرات گذشته  شرطی نکردن اقتصاد و گره نزدن مسائل کشور به برجام مورد عنایت قرار نگرفت که خسارت هایی برای کشور به همراه داشت، در حالی که رهبری تاکید ویژه‌ای به این دو مهم داشتند. 

متکی افزود: امروز تیم کشور در حال مذاکره است، اما در عین حال رئیس جمهور در سفرهای استانی کشورداری خود را انجام می‌دهد و رئیس جمهور  می‌گوید: امیدواریم به توافق برسد اما اگر نگذارند به توافق برسد ما معطل کسی نخواهیم ماند.

وی گفت: امروز انقلاب را جشن می‌گیریم تا یک بار دیگر به امام خود بگوییم که حرف‌های سال‌های نهضت را باور داریم، مسئولین نیز باید بدانند تا زمانی که با مردم و همراه مردم و در تلاش برای یافتن راهکارهای حل مشکلات مردم باشند برای مردم عزیز و گرامی هستند. 

 مردم غیور، ولایتمدار و انقلابی استان مرکزی و اراک همگام با سایر ملت شریف ایران، امروز ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ با حضور در راهپیمایی خودرویی بار دیگر ضمن پاسداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با آرمان‌های نظام و انقلاب تجدید بیعتی دوباره کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول