اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ترنم حضور در پایتخت تشیع+ تصاویر

همه آمده بودند، از کوچک و بزرگ تا پیر و جوان، زن و مرد، دختر و پسر، از کارگر و کارمند تا بازاری و راننده کامیون و دانشجو و دانش‌آموز، همگی به عشق یک پرچم سه رنگ سبز و سفید و قرمز با نشان طلایی «اللّه» در میانش و برای تجدید عهد با پیمان و آرمانی ۴۳ ساله در ۲۲ بهمنی سرد و برفی با چاشنی کرونایی.

ترنم حضور در  پایتخت تشیع+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مراسم روز ۲۲ بهمن؛ سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در تبریز برگزار شد.

اگرچه کرونا نحسی چهره‌اش را به نمایش گذاشت و رنگ برخی مناطق را را زرد و نارنجی کرد، اما مردم این مناطق نیز با راهپیمایی خودرویی و موتوری برای دومین سال متوالی به این شرایط حضور یافتند تا بار دیگر پای انقلاب و ارزش‌هایش مهر حضور زنند.

در تبریز مراسم ۲۲ بهمن به صورت خودرویی و موتوری برگزار شد. این مراسم از میدان بزرگ ائل‌گلی شروع شده که کاروان از مسیر جاده ائل‌گلی به طرف پل کابلی و چای‌کنار به سمت میدان ساعت و سه راه طالقانی حرکت کردند.


همه آمده بودند، از کوچک و بزرگ تا پیر و جوان، زن و مرد، دختر و پسر، از کارگر و کارمند تا بازاری و راننده کامیون و دانشجو و دانش آموز، همگی به عشق یک پرچم سه رنگ سبز و سفید و قرمز با نشان طلایی «اللّه» در میانش و برای تجدید عهد با پیمان و آرمانی ۴۳ ساله در ۲۲ بهمنی سرد و برفی با چاشنی کرونایی.

مردم تبریز ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ را هم مانند همه چهار دهه گذشته در صحنه بودند، برای گرامیداشت روزی که در سال ۱۳۵۷ سرآغاز جدیدی را برای کشور و ملت ایران رقم زد، برای جشن پیروزی انقلابی که اسلامیت و جمهوریت را توأمان برای قلب تپنده خاورمیانه به ارمغان آورد و از همان روز تاکنون این مردم در همه صحنه‌ها و بزنگاه‌ها در صف مقدم حضور بوده‌اند، از مبارزات مشروطه و انقلاب تا جنگ تحمیلی هشت ساله و روزگار سازندگی و تحریم و فشار و حتی در عرصه کرونایی این روزها.

آمده بودند با پرچم‌هایی در دست و بر سر و بر سر و روی خودروهایشان، ۲۲ بهمن امسال مانند سال گذشته و به تبع شرایط کرونایی به صورت خودرویی برگزار شد اما حتی این محدودیت هم مانع از حضور مردم نشد، مردمی که شاه‌بیت حرف‌هایشان ایستادن پای عهد بود، عهدی که ۴۳ سال است به آن وفا کرده‌اند و در هر شرایطی این وفای به عهد را به بهترین شکل نشان داده اند و امسال هم با وجود خیز دوباره کرونا با خودروهایشان آمده بودند تا غایب این صحنه نباشند.

موضوعی که امسال هم مانند سال گذشته بسیار به چشم می‌خورد تمثال مبارک شهدا به خصوص شهید سلیمانی و شهید باکری است، تقریباً از هر سه خودرو یکی مزین به تصویر این شهید بزرگوار شده است و این نشان از ارادت مردم ما به شهدایی دارد که انقلاب را حامی بودند.

 برای دیدن گزارش تصویری راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در تبریز اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول