اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گیلانیانِ حماسه‌ساز سالروز پیروزی انقلاب را جشن گرفتند

مردم اقصی نقاط استان گیلان چهل‌وسومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را در زیر باران جشن گرفتند.

گیلانیانِ حماسه‌ساز سالروز پیروزی انقلاب را جشن گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مردم حماسه‌ساز استان گیلان چهل‌وسومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را با حضور پرشور خود و در اکثر شهرستان‌های استان زیر باران جشن گرفتند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال علی‌رغم واکسیناسیون عمومی، تحت تأثیر انتشار سویه جدید ویروس کرونا قرار گرفته و به منظور حفظ سلامت مردم حسب تصمیم ستاد مرکزی دهه فجر و موافقت ستاد ملی کرونا، در شهرهای قرمز کرونایی در گیلان شاهد برگزاری راهپیمایی خودرویی خانوادگی و رژه موتوری و در شهرهای آبی، نارنجی و زرد به صورت اجتماع مردمی هستیم.

بازهم یادبودی دیگر از انقلاب شکوهمندی را شاهدیم که در طی تمام این سال‌ها با کشمکش‌های فراوان و توطئه‌های بسیار از داخل و خارج مقتدرانه ایستاده و مردم ایران سراپا انقلابی و سینه‌چاک انقلابشان هستند.

ایران مهد ولایت و استکبارستیزی، مردمانی دارد که سراپا بر شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایستاده و در تمامی صحنه‌ها حضور با بصیرت خود را نشان داده و می‌دهند.

مردم گیلان به تأسی از میرزای جنگلی که پیش‌قدم مبارزه با فتنه ۸۸ بودند و هشتم دی را برگی زرین در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند، هرساله نیز در گرامیداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن در برف و باران، کودک و جوان و پیر در میدان شهدایی ذهاب رشت که محلی متبرک به قدوم شهدای رشت بوده گرد هم می‌آیند و بار دیگر با آرمان‌های امام و شهدا بیعت می‌کنند.

گردهمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن همواره مردمی بوده و ریشه در جان‌های مقدس انسان‌ها دارد و به پشتوانه اراده الهی آغازشده تا زمینه‌ساز برچیدن بساط ظلم و ستم و شرک و تحقق عدالت حضرت مهدی موعود (عج) باشد.

 

 

مردم شهیدپرور و با بصیرت رشت امسال نیز با وجود فراز و نشیب‌های بسیار و در شرایط کرونایی در زیر بارش باران الهی با چترهای خوش‌رنگ خود دست فرزندان خود را گرفته و به میدان شهدای ذهاب آمدند و با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جوش‌وخروش خود را در حمایت از شهدای انقلاب و امام شهدا به نمایش گذاشته و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به این فریضه الهی عمل کردند تا مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان باشند.

 

در شهر باران‌های نقره‌ای مردم ولایتمدار رشتی از دقایقی پیش خود را زیر باران به میدان شهدای ذهاب رشت رسانده و در این جشن باشکوه شرکت کردند.

مردم رشت با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود از سران استکبار را اعلام و بر حمایت خود از انقلاب تأکید کردند.

از تالش نیز خبرنگار فارس روایت کرده که مردم مؤمن و انقلابی تالش با اجتماع در میدان امام خمینی(ره) چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفته و یاد و خاطره شهدای انقلاب را گرامی داشتند.

 

 

خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه نیز می‌گوید مراسم جشن پیروزی انقلاب امسال به دلیل شرایط قرمز کرونایی به صورت رژه موتوری و خودرویی برگزار شد و در پایان شرکت کنندگان با حضور در جوار مزار شهدای گمنام در پارک ساحلی جنگلی آستانه‌اشرفیه با شهدا تجدید میثاق کرده و ضمن قرائت قطعنامه، بار دیگر با رهبر فرزانه انقلاب  تجدید پیمان کردند.

به گفته خبرنگار فارس در شهرستان آستارا، اجتماع یوم‌الله ۲۲ بهمن صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم در محل مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد و مرزداران غیور غرب گیلان با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از ایادی کفر نشان دادند.

اجرای سرود انقلابی توسط گروه سرود سپاه ناحیه، قرائت بیانیه توسط سرهنگ پاسدار محمد کاربین رئیس مجمع بسیج شهرستان آستارا و به آتش کشیدن پرچم‌های منحوس آمریکا و اسرائیل از دیگر بخش‌های اجتماع مردمی یوم‌الله ۲۲ بهمن در غربی‌ترین نقطه از استان گیلان بود.

 

خبرنگار فارس در شهرستان ماسال نیز معتقد است وضعیت قرمز کرونایی نتوانست شادی جشن پیروزی انقلاب را در شهرستان ماسال کم‌رنگ کند و امت انقلابی شهرستان ماسال علی رغم وضعیت قرمز کرونایی با رژه خودرویی و موتوری جشن چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

در این راهپیمایی خودرویی و با وجود بارش باران و سرمای بهمن ماه نسل های قدیم و جدید در کنار یکدیگر در قالبی متفاوت از سال‌های گذشته یاد و خاطره شهدای انقلاب و امام امت را گرامی داشته و در پایان راهپیمایی هم قسم شدند که آرمان‌های این انقلاب را تا سر منزل مقصود ادامه دهند.

 

خبرنگار فارس در شفت نیز گزارش داده که مردمان دیار عالم پرور این شهرستان در جشن چهل و سومین بهار انقلاب اسلامی به سبب رعایت پروتکل های بهداشتی و به پیشنهاد ستاد کرونا به صورت خانوادگی و البته با خودرو حضور یافتند.

علیرغم حدود دو سال از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان و همچنین شیوع سویه اومیکرون حضور مردمان متعصب و انقلابی در طلیعه چهل و چهارمین سال از عمر پر برکت انقلاب مثال زدنی و قابل تقدیر بود.

نکته حایز اهمیت در راهپیمایی خودرویی شهرستان شفت، قرار گرفتن چهار نسل از انقلاب در خودرو ها بود که نمادی مثال زدنی از شکوه، عظمت و عمق انقلابی‌گری مردمان شهرستان شفت است.

 

 

به گفته خبرنگار فارس در بندرانزلی راهیپمایی یوم الله ۲۲ بهمن به دلیل مقابله با سرایت ویروس کرونا و با توجه به ممنوع بودن برگزاری هرگونه اجتماع، به صورت موتوری و خودرویی برگزار شد که در این مراسم قشرهای مختلف مردم انزلی با خودروهای شخصی و همچنین ادارات مختلف و نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج با یگان‌های خودرویی در این آیین حضوری باشکوه داشتند.

مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن به صورت کاروان خودرویی از دو مسیر میدان معراج در غازیان و میدان شهدای کریم بخش در انزلی آغاز شد و به مصلی بزرگ نماز جمعه این شهرستان ختم شد.

در لنگرود نیز خبرنگار فارس می‌گوید با توجه به شرایط قرمز کرونایی، مردم این شهر راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را به صورت راهپیمایی خودرویی و موتوری از گلزار شهدای گمنام لنگرود با حضور خانواده‌های معظم شهدا و مسوولان آغاز کردند و با طی کردن مسیر میدان شهید نورانی، خیابان امام خمینی (ره)، میدان انقلاب اسلامی (میدان نماز)، خیابان شهید بهشتی، میدان معلم، خیابان حافظ، میدان شهیدان آذرارجمند، میدان شهیداملاکی، کناگذر شهید املاکی، شلمان، میدان الغدیر (کلیدبر)، بلوارسعدی و میدان امام حسین (ع) مجدد در گلزار شهدای گمنام تجمع و با آرمان‌های امام شهدا و شهیدان تجدید پیمان کردند.

خبرنگار فارس در شهرستان خمام نیز می‌گوید در چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب مقدس اسلامی، مردم دیار خوبان، با حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن، این روز را در یادها ماندگار کردند.

مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن به صورت کاروان خودرویی از روبروی مسجدجامع چوکام و روبروی سپاه ناحیه مقداد آغاز شد و به مسجدجامع با قرائت بیانیه ۲۲ بهمن ختم شد.

 

 

به گفته خبرنگار فارس در شهرستان صومعه‌سرا، باتوجه به شرایط کرونایی راهپیمایی ۲۲ بهمن در این شهرستان به صورت خودرویی برگزار شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول