اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

دست سازه‌های سنتی هنرمندان در گذر هنری فردیس

نمایشگاه صنایع دستی با عنوان جشنواره گذر هنری فردیس با حضور ۷۰ هنرمند از کرج و فردیس به همت تعدادی موسسه هنری از جمله طرح و هنر و خانه اوقات فراغت با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری فردیس از بیستم تا ۲۲ بهمن ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ عصر در بخش غربی پارک تندرستی فردیس در حال برگزاری است.

دست سازه‌های سنتی هنرمندان در گذر هنری فردیس

محسن انصاری، رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح گذر هنری در فردیس، حمایت از جوانان هنرمند است، گفت: با توجه به شرایط کرونایی که کسب و کار هنرمندان را به شدت تحت تاثیر قرارداده است، ایجاد گذر هنری با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز، نمایش و عرضه محصولات و دست سازه‌های هنرمندان در جهت آشنایی بیشتر شهروندان با هنرهای دستی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری فردیس در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه گذر هنری فرصتی است برای حضور هنرمندان تا دست سازه های ارزشمندشان از چارچوب خانه‌ها خارج و به جامعه عرضه شود، افزود: اولین گذر هنری در فردیس برای معرفی هنرمندان و شناساندن گذر هنری به مردم اجرا شده است. مدیریت شهری این فرصت را ایجاد کرده و امیدوار است این حرکت گام مثبتی در جهت ارتباط بین مردم و هنرمندان و عرضه آثار آنها باشد.‌

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه گذر هنری در فردیس دائمی خواهد بود؛ گفت: طی برنامه ریزی های انجام شده، قرار است یک روز در هفته به نام «روز هنرمند» نامگذاری شود تا مردم از زمان حضور هنرمندان با خبر باشند و هنرمندان در فصل مناسب بهار و تابستان، مثل بازارهای هفتگی در همان روز هنرمند، در گذر هنری فردیس به ارائه دست سازه‌های هنری خود بپردازند.

ضمن اینکه بیش از ۴۰۰ هنرمند از سراسر استان و فردیس آمادگی حضور در گذر هنری فردیس را دارند و در حال حاضر ما میزبان ۷۰ هنرمند در این مکان هستیم.

انصاری با اشاره به حمایت مدیریت شهری از هنرمندان، گفت: در این راستا یکی از اماکن شهرداری فردیس در هیات مدیره سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری به عنوان خانه هنرمندان مصوب شد که این فضا در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت تا ضمن شبکه سازی و تشکیل کمیته‌های مختلف، به جذب هنرمندان و توسعه فعالیت های هنری بپردازند، گذر هنری نیز ذیل خانه هنرمندان فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: فضا سازی گذر هنری به عنوان یک نمایشگاه دائمی عمومی در این بخش از پارک تندرستی در دستور کار است و در این راستا با استفاده از ظرفیت هنرمندان و با رویکرد نمای سنتی، اسلیمی و ایرانی گذرهنری فضا سازی خواهد شد که اعتبار آن هم در بودجه شهرداری پیش بینی شده است. 

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری فردیس یادآور شد: مراسم اختتامیه و جشن انقلاب جمعه ۲۲ بهمن ماه همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب و شب ولادت امام جواد (ع) در گذر هنری فردیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول