اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آغاز واکسیناسیون کودکان 5 تا 12 سال در خراسان‌جنوبی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از آغاز واکسیناسیون کودکان 5 تا 12 سال در استان خبر داد و گفت: والدین برای واکسیناسیون کودکان خود اهتمام جدی داشته باشند.

آغاز واکسیناسیون کودکان 5 تا 12 سال در خراسان‌جنوبی

« سید محمد موسوی‌میرزایی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۵ سال از روز گذشته همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا به ویژه سویه جدید امیکرون و قدرت سرایت آن گفت: یکی از راه‌های اصلی برای کنترل این بیماری تزریق واکسن بوده که خوشبختانه در حال حاضر امکان واکسیناسیون کودکان که بیشتر در معرض خطر سویه جدید این بیماری هستند وجود دارد.

میرزایی در رابطه با دغدغه برخی از والدین برای مراجعه تزریق واکسن کودکان خود و عوارض ناشی از آن گفت: قبل از اینکه واکسیناسیون برای هر بیماری آغاز شود آزمایشات لازم انجام تا نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد و در حال حاضر نیز با اعلام واکسیناسیون کرونا برای هر گروه سنی ارزیابی‌ها و آزمایشات لازم انجام گرفته و سپس این موضوع اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: برای کودکان 5 تا 9 سال واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک تزریق می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هر نوع واکسنی عوارضی همچون تب و بدن درد را برای مدتی کوتاه و برای برخی از افراد شاید در پی داشته باشد اما تزریق آنها برای حفظ سلامتی بهتر از تزریق نکردن آنها است، اضافه کرد: واکسن کرونا نیز همچون دیگر واکسن‌ها شاید برای برخی از کودکان عوارضی این چنینی در پی داشته باشد اما این امر نباید مانع عدم تزریق این واکسن شود.

میرزایی با ابراز نگرانی از افزایش مبتلایان اطفال به بیماری کرونا با شیوع سویه جدید در استان گفت: متأسفانه این بیماری شاید در ابتدا با آب ریزش بینی و تب اندک در اطفال خود را نشان دهد اما گاهی از مواقع بعد از چند روز اطفال را به شدت درگیر می‌سازد.

وی در پایان از مردم استان خواست از دورهمی‌ها و حضور در اجتماعات جلوگیری کرده و نسبت به تزریق واکسن به ویژه دز یادآور اقدام کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول