اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خراسان‌جنوبی پیشتاز در تهاترهای بانکی و مالیاتی برای توسعه راه‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: استان در زمینه استفاده از ماده ۵۶ قانون الحاقی بودجه، تهاترهای بانکی و مالیاتی برای پرداخت بدهی پیمانکاران از استان‌‌های پیشتار کشور بوده است.

خراسان‌جنوبی پیشتاز در تهاترهای بانکی و مالیاتی برای توسعه راه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «وحید داعی» مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تحول و انقلابی در راه‌های مواصلاتی مرزی شرق کشور وقوع یافته است.

وی افزود: قرارداد ۵۹۰ کیلومتر با ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این پروژه‌های مواصلاتی حدود ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۵۰ کیلومتر از این میزان تا پایان سال زیر بار ترافیک می‌رود.

وجود ۱۷ هزار کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی

داعی گفت: مجموع راه‌های خراسان‌جنوبی ۱۷ هزار و ۱۶۰ کیلومتر بوده که شامل راه‌های اصلی، دوم، فرعی و روستایی می‌شود و ۷۶۰ کیلومتر آن را راه دوم یا بزرگراه تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان، اعتبارات مناسبی به بخش راه تخصیص یافت، افزود: علاوه بر بودجه تخصیص یافته، از ظرفیت‌های مالی ماده ۵۶ برای تسهیلات و اعتبارات راه‌های استان استفاده شده و در زمینه تهاترهای بانکی و مالیاتی برای پرداخت بدهی پیمانکاران،‌ خراسان‌جنوبی جزو استان‌های پیشتار به شمار می‌‌رود.

ماهیرود؛ تنها مرز فعال در دوران کرونا

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه مرزی گفت: این استان حدود ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که شامل چهار گذر مرزی در شهرستان زیرکوه معروف به یزدان، شهرستان درمیان معروف به گلورده، شهرستان سربیشه بنام ماهیرود و شهرستان نهبندان به نام دوکوهانه می‌شود.

داعی مرز ماهیرود را تنها مرز فعال در ایام کرونا اعلام کرد و افزود: این مرز از هاب‌های مهم و حیاتی در رونق ترانزیت و صادرات بوده که استان را به فراه در افغانستان متصل می‌کند و گمرک نیز در این مرز مستقر است.

وی ادامه داد: به دنبال تقویت راه‌های این مرز از «سربیشه» تا نقطه مرزی «ماهیرود» یا «میل ۷۸» با وسعت ۱۲۵ کیلومتر هستیم.

استقرار پیمانکاران در ۴ منطقه مرزی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی یادآور شد: در مسیر سربیشه تا ماهیرود تا سال ۹۹ تنها ۲۰ کیلومتر دارای پیمانکار بود و امروز یعنی طی کمتر از یک سال و نیم، کل ۱۲۵ کیلومتر پیمانکار دارد که تحول و انقلابی در حوزه مرزی خراسان‌جنوبی است.

داعی تأکید کرد: اکنون در ۴ قطعه مرزی پیمانکار مستقر بوده و تا الان توانستیم ۳۰ کیلومتر آن را دو بانده کنیم.

وی درباره حوزه برون مرزی خراسان‌جنوبی توضیح داد: مسافت مرزی از نقطه «میل ۷۸» تا «فراه» افغانستان ۱۱۷ کیلومتر و مسافت ماهیرود تا قلعه‌کاه در افغانستان حدود ۶۴ کیلومتر بوده که جاده آن از نظر کیفی باید بهسازی شود.

رونق ترانزیت در کشور

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: از قلعه‌کاه تا فراه هم در قالب دو قطعه مناقصه برگزار و پیمانکار مستقر شده و در حال اجرای پروژه‌ای در در خاک افغانستان برای تقویت مرزها هستیم.

داعی گفت: در مرز یزدان نیز تا محدوده حاجی‌آباد باند دوم اجرا و بازارچه نیز فعال شده است.

وی عنوان کرد: تکمیل زیرساخت‌های مرزی و به دنبال آن رونق ترانزیت و جابجایی کالا به اقتصاد خراسان‌جنوبی، منطقه و کشور کمک خواهد کرد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول