اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

آثار منوچهر محمدی به وسعت عمر انقلاب است

مدیر گروه مطالعات علوم سیاسی و انقلاب اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: آثار منوچهر محمدی به وسعت عمر انقلاب است.

آثار منوچهر محمدی به وسعت عمر انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی منوچهر محمدی با حضور شمار کثیری از اساتید، محققان و فضلای حوزه و دانشگاه امروز ۲۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با حضور ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی در محل پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی  برگزار شد.

نیره قوی دبیر نشست و مدیر گروه مطالعات علوم سیاسی و انقلاب اسلامی در پژوهشگاه گفت: خداوند متعال و هستی بخش را شاکر و سپاس‌گزارم که عنایت فرموده و توفیق بسیار ارزشمندی را نصیب همکاران ما در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و این حقیر کرد تا در ایام‌الله چهل‌و‌سومین سالگرد انقلاب کبیر اسلامی ملت بزرگ و شجاع و دین‌مدار که با هدایت و رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید گرد هم آییم و در مراسم پاسداشت و نکوداشت چهره ماندگار انقلاب اسلامی استاد بزرگوار و سرافراز دکتر منوچهر محمدی برای انجام وظیفه کنیم. امروز در محضر استاد عالِم مخلص و متعهد و باورمند به ارزش‌های اسلامی و انقلاب کبیر اسلامی توفیق حضور داریم.

وی ادامه داد: هر انسان بزرگی در مسیر تکامل فکری خود آثاری مبتنی بر محوریت اندیشه و دغدغه‌های خود را تقدیم نسل‌ها و عصرها می‌کند. منوچهر محمدی با قلمی برخاسته از دغدغه‌های اسلامی و انقلابی در مسیر جهاد تبیین که  عمر آن به مدت انقلاب اسلامی است، آثاری در وسعت آغاز انقلاب، پیروزی و تحلیل انقلاب، بازتاب جهانی و منطقه‌ای انقلاب و دستاوردهای علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و دیگر ابعاد را به نسلی از اساتید و شاگردان خود بی هیچ چشم داشتی تقدیم کرده است.

قوی اظهار داشت: هرگاه بدنبال اثری ارزشمند در عدالت خواهی، رابطه امام، امت و ایدئولوژی، پارادایم سلطه، دکترین تعامل، برخورد تمدن‌ها، انقلاب، دفاع مقدس، دیپلماسی مردم سالاری، قدرت نرم انقلاب اسلامی را واکاوی کنیم، نام منوچهر محمدی عطرآگین اندیشه ماست.

مدیر گروه مطالعات علوم سیاسی و انقلاب اسلامی گفت: فراموش نکنیم اگر هر اندیشمندی بدنبال فهم چگونگی بازتاب انقلاب اسلامی بر جوامع بشری است، استاد فاضل اثری ارزشمند و کارستانی را افاضه نموده است و براساس نظام نوری شیخ اشراق مبتنی بر روش قیاسی، جهادی دیگر را سامان داده است که در قله اندیشه آثار حوزه مطالعات انقلاب اسلامی و علوم سیاسی، ایران به عنوان ابرقدرت منحصر بفرد جای گرفته است و امید است این چشمه زلال همچنان فیاض با لطف و عنایت حضرت حق تبیینی جهادی، از انقلاب کبیر که بدست خمینی کبیر بنیانگذاری شد و امروز با دست توانمند رهبری عزیز سکانداری می شود همچنان جوشان و خروشان تداوم و استمرار یابد.

همچنین در این مراسم متن لوح  به شرح زیر قرائت شد:

«ن والْقلم وما یسْطرون»
استاد معزز جناب آقای دکتر منوچهر محمدی

با اهدای سلام و تحیت
پیروزی و نضج گرفتن درخت تنومند انقلاب اسلامی در پناه خداوند منان و هدایت بزرگانی چون امام و رهبری تحقق یافت. در این راه پر فراز و نشیب حضور مؤثر و تلاش بی‌وقفه  اندیشمندانی چون جنابعالی در تبیین اهداف و آرمان‌های  انقلاب اسلامی ایران و تربیت شاگردان مبرّز در بیش از ۴ دهه، فخر و مباهات هر صاحب اندیشه ‌ای را بر می‌انگیزد.

امید آنکه با محمل قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در «جهاد  تبیین انقلاب اسلامی» چون گذشته نقشه‌های دشمن در عناد با  این کشور صاحب ‌الزمانی را بر آب نموده  با تکیه  بر تجارب، تخصص وتوانمندی خویش همواره جان‌های مستعد در این مسیر  را تربیت فرمایید.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از جدیدترین آثار پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با محوریت پژوهشکده های «فرهنگ و دین»، «علم و دین » و «مطالعات معارف اسلامی» نیز عرضه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول