اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

نخستین شهرک فرآوری طلا در کشور راه‌اندازی شد

استاندار خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی نخستین شهرک طلا در استان خبر داد و گفت: در هیچ کجای کشور، شهرک فرآوری طلا وجود ندارد که به برکت وجود این ماده معدنی در استان این شهرک برای نخستین بار در خراسان‌جنوبی ایجاد می‌شود.

نخستین شهرک فرآوری طلا در کشور راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، «جواد قناعت» استاندار خراسان‌جنوبی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه معدن طلای شادان این شهرستان که به مناسبت دهه مبارک فجر صورت گرفت ضمن گرامیداشت این دهه اظهارداشت: خراسان‌جنوبی یکی از قطب‌های معدنی در کشور بوده که باید از این ظرفیت بزرگ اقتصادی به نفع توسعه استان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تلاش‌های زیادی در راستای جذب سرمایه‌گذار در بخش معدنی و صنایع معدنی در استان صورت گرفته است، تصریح کرد: باید حمایت ویژه‌ای از سوی مدیران استانی برای جذب سرمایه‌گذاران انجام تا روند توسعه در استان سرعت بیشتری یابد.

استاندار خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی نخستین شهرک طلا در استان خبر داد و افزود: در هیچ کجای کشور، شهرک فرآوری طلا وجود ندارد که به برکت وجود این ماده معدنی در استان این شهرک برای نخستین بار در خراسان‌جنوبی ایجاد می‌شود.

قناعت ادامه داد: راه‌اندازی این شهرک منجر به تحولات خوبی در بخش اقتصادی و اشتغال استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات جدی مردم استان بحث فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی این مواد غنی استان است، گفت: در دیدارهای متعدد با مدیران عامل شستا و ایمیدرو به لزوم ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای فرآوری معادن استان تأکید شده است.
استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: پیگیری‌های مدیران استان و نمایندگان مردم در مجلس برای به سرانجام رسیدن این مهم ادامه داشته و تاکنون در پی این پیگیری‌ها سرمایه گذاران توانمند و باانگیزه‌ای بهره برداری از ظرفیت‌های معدنی استان حاضر به همکاری شده‌اند.

قناعت با تأکید بر اینکه باید از این ظرفیت‌های برای استان نهایت استفاده را ببریم و با ضوابط دست و پاگیر مانعی برای جذب سرمایه‌گذاران نشویم، یادآور شد: نباید این پتانسیل مهم را از دست بدهیم و مدیران باید در این حوزه انعطاف‌پذیر باشند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول