اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کار ارزشمند یک خیر در ۲ استان/ اصلاح ۳۹ قتل و نجات ۱۱ نفر از چوبه‌دار

خیرین افرادی که براساس وظیفه دینی و اخلاقی و براساس تعالیم و آموزه‌های دینی یا اخلاقی برای گره‌گشایی از همنوعان خود گام برمی‌دارند.

کار ارزشمند یک خیر در ۲ استان/ اصلاح ۳۹ قتل و نجات ۱۱ نفر از چوبه‌دار

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،خیرین افرادی که براساس وظیفه دینی و اخلاقی و براساس تعالیم و آموزه‌های دینی و یا براساس اصول و اخلاق انسان دوستانه برای رفع گره از مشکلات سایر همنوعان واکنش نشان می‌دهند و سعی می‌کنند باری از مشکلات آنان بردارند.

خیرین یا در حوزه مدرسه‌سازی فعالیت دارند، یا مسجد می‌سازند یا خیر سلامت هستند، یا برای تسهیل در ازدواج جوانان گام برمی‌دارند و یا حتی می‌توانند نجات بخش جان انسان‌ها باشند.

سید ابراهیم هاشمی که روزی در لباس نیروی انتظامی به عنوان معاون عقیدتی، سیاسی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد به مردم خدمت می‌کرد پس از بازنشستگی خدمت را رها نکرده و در قالب‌ها و انواع مختلف در کنار مردم است.

می‌گوید ۱۶ سال به عنوان رئیس شورای هیات مذهبی و دبیر هیئات استان فعالیت کرده و این روزها همراه با خانواده در موسسه خیریه حضرت رقیه(س) کار خیر انجام می‌دهد.

آقای هاشمی ادامه می‌دهد؛ تاکنون ۳۹ قاتل را اصلاح کرده و به برکت امام حسین(ع) ۱۱ نفر را در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد از چوبه‌دار نجات داده است.

می‌گوید پدری در منطقه چنارشاهیجان  استان فارس به قتل رسیده بود برای وساطت رفتم و با پسرش صحبت کردم ابتدا راضی نمی‌شد.

به او گفتم تسبیحی که بر سر سجاده نمازت است را محکم گره می‌زنم اگر فردا صبح از خواب بیدار شدی و گره تسبیح باز بود قاتل پدرت را ببخش جوان هم پذیرفت و ما تسبیح را گره زدیم، صبح که جوان از خواب بیدار شده بود گره باز شده بود و او قاتل پدرش را بخشید.

خاطره دیگری که در ذهن دارم اینکه خانمی در شهرستان گچساران به دلایل مشکلات قصد داشت به زندگیش پایان دهد نامزدش میخواست اجازه ندهد که اتفاقی رخ دهد که به اشتباه نامزد این خانم به قتل می‌رسد.

وقتی از قضیه مطلع شدم با خانواده مقتول صحبت کردم که این خانم قصدی مبنی بر اینکه به زندگی فرزند شما پایان بدهد نداشت و اشتباها چنین حادثه‌ای رخ داده آنها هم پذیرفتند، دیه مقتول ۲۵۰ میلیون شده بود که ۵۰ میلیون را خودم جمع‌آوری کرده بود.

روزی عده‌ای از خیرین مستندساز و مدرسه ساز به استان آمدند من هم به جلسه آنها دعوت شده بودم با آنها صحبت کردم که شما که نیت ساخت یک مدرسه و مسجد را دارید بیاید جان یک انسان را نجات دهید، موضوع را که برایشان تعریف کردم یکی از آنها چک ۲۰۰ میلیونی به من داد و توانستیم جان آن خانم را نجات دهیم.

وی می‌گوید؛ بیشتر قتل‌هایی که منجر به سازش شد خانواده مقتول به برکت امام حسین(ع) یک ریال از خانواده قاتل نگرفتند و برای رضای خدا رضایت دادند. همین الان هم هر کاری انجام می‌دهم برای مردم نیازمند است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول