اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دلسوزان زوایای پنهان دستاوردهای نظام را بر همگان روشن کنند

یک نماینده مجلس گفت: امروز وظیفه همه جوانان و همه دلسوزان کشور این است که با جهاد تبیین و روشن ساختن زوایای پنهان حقایق دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی آینده‌ روشنی را پیش‌روی جوانان ترسیم کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دلسوزان زوایای پنهان دستاوردهای نظام را بر همگان روشن کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بحث تحریف واقعیات از سوی رسانه‌های معاند گفت: واقعیت این است که امروز متأسفانه نظام سلطه با قدرتی که در حکمرانی رسانه و فضای مجازی دارد تلاش می‌کند تا به واسطه همین حکمرانی و تسلط بر فضای مجازی با استفاده از ابزار تحریف، واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهد و نقاط قوت ملت‌ها را در چشم آنها کوچک و نقاط ضعف را به شدت بزرگ جلوه دهد.

احمد راستینه افزود: فضای رسانه‌ای و فضای مجازی که امروز نظام سلطه در اختیار دارد متأسفانه سبب شده تا واقعیت‌ها و حقایق رشد و پیشرفت یک جامعه به خوبی خود را نشان ندهد و معمولاً با سیاه‌نمایی گسترده و تحریف واقعیت‌ها ملت‌ها را نسبت به هویت و استقلال‌شان دچار تردید کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در طول 42 الی 43 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته امروز کشور ما در اوج استقلال و اقتدار ملی قرار دارد. علاوه بر امنیت پایداری که بر کشور ما حاکم است امروز هیچ نقشه‌ای در منطقه آسیای جنوبی غربی معمولاً بدون نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران اجرایی نمی‌شود و نقش جمهوری اسلامی ایران در آسیای جنوب غربی بر همگان روشن و واضح است.

راستینه خاطرنشان کرد: علاوه براین ایران یک نقش فوق‌العاده‌ای در تحولات بین‌المللی و نقش بسزایی در امنیت پایدار در منطقه دارد. 

وی افزود: 43 سال است از انقلاب اسلامی ما گذشته و هر روز ما شاهد پیشرفت‌هایی در کشورمان بوده‌ایم که آن پیشرفت‌ها ما را به نقطه‌ امنی از بازدارندگی در برابر هر تهاجمی در منطقه رسانده و به نقطه قابل قبولی از دفاع در برابر قدرت‌های بزرگ جهانی رسیده‌ایم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی  ایران پرچمدار تحول و استقلال‌خواهی نهضت‌های آزادیبخش دنیا است. امروز جمهوری اسلامی ایران با خلق قدرت متراکم ظرفیت بی‌نظیری را برای یک جهش بزرگ اقتصادی و حرکت به سمت یک کشور توسعه یافته فراهم کرده است. 

راستینه خاطرنشان کرد: امروز در بسیاری از مرزهای علم و دانش دانشمندان ما حضور دارند و جمهوری  اسلامی ایران یک کشور شناخته شده در مرزهای علم و دانش در جهان در حال معرفی است. 

وی ادامه داد: در حالیکه دنیا در برابر ویروس کرونا به شدت دچار مشکل است اما دانشمندان ما با استفاده از ظرفیت‌های نبخگانی و بستری که جمهوری اسلامی برای رشد استعدادها فراهم کرده به فناوری‌های نوینی در تولید واکسن‌های متفاوت دست پیدا کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز در اوج شرایط سخت تحریم‌های بین‌المللی بیش از 6 هزار شرکت دانش‌بنیان به واسطه رشد جهش علمی که در کشور اتفاق افتاده و در این زمینه به جوانان اعتماد شده به وجود آمده و در بسیاری از حوزه‌هایی که ما تحریم بودیم امروز جوانان ما  توانسته‌اند در سمت خنثی‌سازی تحریم‌ها قدم بردارند. همچنین در حوزه‌هایی مثل فناوری هسته‌ای، مهندسی پزشکی و به دست‌ آوردن رادیو داروها و بسیاری از پیشرفت‌های که امروز جمهوری اسلامی ایران توانسته به آن دست پیدا کند و در آن حوز‌ه‌ها عرض اندام کند از جمله پیشرفت‌های ما در طول پیروزی انقلاب است.

راستینه خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای بوده که امروز دشمنان نظام هم اذعان دارند که جمهوری اسلامی ایران در برخی از علوم به سمت چند کشور اول دنیا در حال حرکت است.

وی افزود: این پیشرفت‌ها در حالی است که در بحث زیرساخت‌ها کشور را از یک ویرانه خارج کرده‌ایم و به یک کشور در مرز توسعه‌یافتگی نزدیک ساخته‌ایم اما دشمن همواره تلاش دارد در کنار این نقاط قوتی که امروز دوست و دشمن به آن اعتراف می‌کنند با سیاه‌نمایی و تبدیل مسائل جزیی به مسائل اصلی ذهن و نگاه مردم را نسبت به نظام دچار تردید کند و یأس و نوامیدی را در جامعه ترویج دهند.

راستینه اظهار داشت: امروز وظیفه همه جوانان و همه دلسوزان کشور این است که با جهاد تبیین و روشن ساختن زوایای پنهان حقایق دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی آینده‌ روشنی را پیش‌روی جوانان ترسیم کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هرگونه حرکت در کانال یأس‌آفرینی حرکت در مسیر دشمن است و مطمئناً باید امروز باید جهاد تبیین به عنوان مهم‌ترین وظیفه جوانان در کشور شناخته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول