اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اشتغال پایدار در روستاها باعث مهاجرت معکوس از شهر به روستاها می‌شود

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید گفت: با اجرایی شدن شعار دولت مردمی و رونق اشتغال پایدار در روستا ها، مهاجرت معکوس را در حوزه روستایی خواهیم داشت.

اشتغال پایدار در روستاها باعث مهاجرت معکوس از شهر به روستاها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، نعمت الله رضایی مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید در آئین افتتاح ۲۵ هزار طرح اشتغالزایی که در شهرک صنعتی قرچک برگزار شد اظهار داشت: حمایت های صندوق کار افرینی امید از طرح های اشتغال زایی به دو دسته صنعتی و خانگی تقسیم می شود که طرح های خانگی ۲۳ هزار و ۶۰۰ طرح می باشد.

وی گفت: مشارکت صندوق کار آفرینی امید در طرح های بزرگ نسبت یک به پنچ است، ولی در طرح های کوچک یک به ده می باشد و در صندوق در طرح هایی ورود پیدا می کند که شرکت به بهره برداری برسد.

رضایی افزود: صندوق در طرح هایی ورود پیدا می کند که تولیدات آن شرکت برای کشور مهم و حیاتی باشد، در طرح های کشاورزی ورود می کند تا حوزه کشاورزی بتواند پیشرفت داشته باشد، صندوق در طرح هایی ورود پیدا می کند که دانش بنیان و مردمی باشد تا مورد حمایت قرار می گیرد.

وی بیان داشت: دولت سیزدهم با شعار اقتصاد روستا، اشتغال مردم کم برخوردار، معیشت مردم، رشد اقتصادی، توسعه روستاهای محروم وارد میدان شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در بوجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد تاسیس صندوق پیشرفت به مجلس ارائه شده است که با بوجود آمدن این صندوق باعث رشد و پیشرفت طرح های روستایی می شود. 

رضائی بیان کرد: بوجه های عمرانی و جاری تعیین تکلیف شده است، در چهل و سه سال گذشته بوجه های اشتغال توسعه و پیشرفت وضعیت مناسب نداشته، دولت سیزدهم این طرح را در اختیار استانداری قرار می دهد و رشد و توسعه و اشتغال روستایی و مناطق کم برخوردار را از استانداری پیگیر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با احیاء واحدهای صنعتی، خدماتی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم موفق باشیم.

رضایی در پایان گفت: اگر بتوانیم شعار دولت مردمی را محقق کنیم و اشتغال پایدار را در روستا ها رونق دهیم، مهاجرت معکوس را در حوزه روستایی خواهیم داشت، که این امر باعث آبادانی کشور می شود. 

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول