اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک شهید و ۴ زخمی به ضرب گلوله نظامیان سعودی در مرز یمن

نیروهای ارتش عربستان سعودی با تیراندازی در منطقه مرزی «منبه»، یک شهروند یمنی را شهید و چهار نفر دیگر را زخمی کردند.

یک شهید و ۴ زخمی به ضرب گلوله نظامیان سعودی در مرز یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دوشنبه شب (دیشب) نیروهای ارتش عربستان سعودی با تیراندازی در حد فاصل بین دو منطقه المفتح و الرفو در شهر مرزی «مُنبه» واقع در استان صعده در شمال یمن، یک شهروند یمنی را شهید و چهار نفر دیگر از جمله یک مهاجر آفریقایی را زخمی کردند.

سه غیرنظامی یمنی نیز در نتیجه انفجار یک بمب خوشه‌ای بر جای مانده از جنگنده‌های ائتلاف سعودی در شهر حیدان واقع در جنوب غربی صعده زخمی شدند و این در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اردوگاه المحصام در شمال شهر مرزی «حرض» در حجه را آزاد کردند.

بنابر گزارش شبکه المیادین، جنگنده‌های ائتلاف سعودی در ۲۹ نوبت حملات هوایی علیه صنعاء، استان‌های حجه، مأرب و الجوف انجام دادند. این جنگنده‌ها نُه بار شهر مرزی حرض در استان حجه، هفت بار دو منطقه خَب و الشّعف و الحزم در استان الجوف را هدف قرار دادند.

همچنین نیروهای صنعاء از مواضع خود در کوه «الهیجه» به سمت مواضع ائتلاف سعودی در سمت شرقی شهر «حرض»  در استان حجه دست به یک پاتک زدند و پس از درگیری‌های شدید میان طرفین، نیروهای صنعاء موفق شدند منطقه «المحصام» را پاکسازی کنند.(جزئیات بیشتر)

اردوگاه تیپ اول گارد مرزی وابسته به ائتلاف سعودی در همین منطقه‌ای است که به تصرف نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمده است. تیپ اول گارد مرزی شامل تعداد زیادی از افراد مسلح حزب «اصلاح» (وابسته به ائتلاف سعودی) است که یکی از سران این حزب به نام «حمود المخلافی» آن را تأسیس کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول