اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

نمایشگاه فناوری‌های ایران‌ساخت میزبان معاون اول رئیس‌جمهور شد/ارائه دستاوردها و توانمندی‌های دانش‌بنیانی و خلاق

نمایشگاه دستاوردهای فناورانه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با حضور 150 شرکت دانش‌بنیان، خلاق آغاز به کار کرد.

نمایشگاه فناوری‌های ایران‌ساخت میزبان معاون اول رئیس‌جمهور شد/ارائه دستاوردها و توانمندی‌های دانش‌بنیانی و خلاق

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین روز این نمایشگاه با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کلید خورد.

نمایشگاه دستاوردهای ایران‌ساخت همزمان با ایام الله دهه فجر به مدت 3 روز از ساعت 9 صبح تا 19 بعدازظهر میزبان مسئولان، مدیران، فعالان فناور و خلاق، مسئولان کشوری و سایر علاقمندان است.

در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق منتخب حوزه فناوری‌های پزشکی، دارو و درمان، فناوری‌های زیستی، سلول‌های بنیادی، فناوری های نرم و خلاق، فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته، اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، لیزر و فوتونیک، علوم و فناوری‌های اعصاب و شناختی، آب و محیط زیست، گیاهان دارویی، نانو فناوری و سایر حوزه‌های فناورانه به نمایش درآمده است.

 نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان ایران ساخت صادرات‌محور کشور در تیرماه سال جاری و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به بهره‌برداری رسیده است.

در قالب این رویداد، بیش از 150 شرکت دانش‌بنیان و خلاق حاضر در نمایشگاه، محصولات، خدمات و دستاوردهایشان را معرفی کردند و به مدت 3 روز، دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان و خلاق فعال در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور در حوزه‌های متعدد در معرض دید قرار گرفته است.

همچنین شرکت‌های خلاق فعال در حوزه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق نیز، محصولاتی را در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش، سرگرمی، سلامت، رسانه، فرهنگ و هنر و سایر حوزه‌های خلاق عرضه کرده‌اند.

محصولاتی چون شبیه ساز رانندگی نصیر، ردیاب چشم قابل حمل، دستگاه اتوماتیک استخراج ماده ژنتیکی، توسعه زیست بوم سیستم عامل بومی خودرو، ربات هادی، پایش هوایی جنگل های هیرکانی، نمک زدایی به روش الکترودیالیز معکوس، پمپ های فشار قوی مقاوم به آب دریا، برجسته نگار هوشمتد همراه، آفت‌کش‌های سازگار با محیط زیست، پمپ فشار قوی و تجهیزات بازیابی انرژی و غیره در این نمایشگاه عرضه شده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول