اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سامانه جامع نشریات علمی کشور با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم در شیراز رونمایی شد

وب سرویس رایمگ (سامانه جامع نشریات علمی کشور) با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

سامانه جامع نشریات علمی کشور با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم در شیراز رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،  با حضور پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و محسن شریفی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاست گذاری امور پژوهشی وزارت عتف، از وب سرویس رایمگ (سامانه جامع نشریات علمی کشور) برای تحقق تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در خدمات رسانی به جامعه علمی کشور رونمایی شد.

 محمدجواد دهقانی رییس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) گفت: رایمگ، سامانه یکپارچه نشریات ادواری علمی کشور به همراه مدیریت انتشارات نشریات است که بر اساس تفاهم نامه میان مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و با همکاری پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی ایجاد شده است.

وی افزود: سامانه رایمگ تمام فرآیند‌های دریافت مقاله، ارزیابی و داوری، ویراستاری، صفحه‌آرایی و انتشار الکترونیکی و چاپی نشریات علمی را دربرگرفته است.

این سامانه برای مدیریت بهینه نشریات علمی با استفاده از نرم‌افزار‌های متن باز و براساس استاندارد نشریات معتبر بین‌المللی طراحی و پیاده‌سازی شده است. یکی از مهمترین ویژگی این سامانه، طراحی سایت نشریات به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی است.

رایمگ اولین بستری است که به زبان عربی از اخذ مقاله تا انتشار آن برای نشریات عربی در کشور طراحی و پیاده سازی شده است.

رییس ISC اظهار داشت: رایمگ، نخستین سامانه جامع نشریات علمی کشور است که تمام فرایند‌های مرتبط با نشریات (از ارسال مقاله توسط نویسنده تا چاپ نشریه) را به صورت متمرکز پوشش می‌دهد و تمام نشریات علمی کشور در حوزه‌های مختلف موضوعی را در بر می‌گیرد.

 پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه سامانه جامع نشریات علمی کشور گفت: با رونمایی از چنین طرح‌هایی امید است هرچه بیشتر شاهد مرجعیت علمی در سطح بین المللی باشیم تا پژوهشگران داخلی و خارجی بتوانند از چنین سامانه‌های ارزشمندی استفاده کنند.

دسترسی به سامانه رایمگ، نخستین سامانه جامع نشریات علمی کشور از طریق نشانی rimag.ricest.ac.ir امکان پذیر است.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول