اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بهره‌برداری از 124 پروژه تأمین برق در خراسان‌جنوبی در دهه فجر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی گفت: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منظور تأمین برق پایدار مردم استان ١٢٤ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ٩٢ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 124 پروژه تأمین برق در خراسان‌جنوبی در دهه فجر

«مهدی دادگر» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: طول خطوط شبکه فشار متوسط استان از ١١٠ کیلومتر در قبل انقلاب به ۱۳ هزار کیلومتر و خطوط فشار ضعیف از ١٦٨ کیلومتر به ۵ هزار و ۹۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به ضریب برخورداری و تعداد شهرها و روستاهای این منطقه از نعمت برق در دوران قبل و بعد از انقلاب تصریح کرد: تعداد روستاهای برق‌دار استان از پنج روستا در ابتدای انقلاب به یک‌هزار و ۶۳۴ روستا در سال جاری افزایش یافته و همچنین درصد روستاهای بالای پنج خانوار برخوردار از برق از صفر درصد قبل انقلاب به ۱۰۰ درصد سال جاری رسیده است.

 برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعداد مشترکان برق در منطقه جنوب خراسان از ۱۶ هزار و ۸۸۷ مشترک در ابتدای انقلاب به ۳۹۷ هزار و ۱۳۷ مشترک در حال حاضر رسیده است.

دادگر با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی در پایان سال ١٣٧٩ از پیکره شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جدا و از اول سال ١٣٨٠ فعالیت خود را با تحت پوشش قرار دادن شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس، طبس و نهبندان با مرکزیت بیرجند آغاز کرد، یادآور شد: با تشکیل استان خراسان‌جنوبی نام شرکت از شرکت توزیع نیروی برق جنوب خراسان به شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی تغییر یافت و شرکت توزیع نیروی برق استان در راستای قانون استقلال شرکت‌های توزیع، از تاریخ ١/٦/١٣٨٦ مستقل و مستقیماً زیر نظر شرکت توانیر انجام وظیفه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی در راستای برنامه اعلامی شرکت توانیر طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را جهت توسعه برق‌رسانی، پایداری شبکه، طرح‌های تحول دیجیتال و هوشمند‌سازی و غیره انجام داده است، بیان داشت: تجهیز و به روزرسانی ناوگان خودرویی، تجهیز شرکت به گروه خط گرم فرمان از راه نزدیک و دور، ارائه خدمات الکترونیک به مشترکین از طریق نرم‌افزار برق من، سامانه ١٥٢١ و وب سایت شرکت، هوشمندسازی مرکز اتفاقات(طرح هما) و تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در راستای افزایش پایداری شبکه، افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مشترکان و افزایش رضایت‌مندی مشترکان از جمله این اقدامات است.

افزایش ۳۰ درصدی مصرف مشترکان بخش کشاورزی در استان بعد از انقلاب

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی اضافه کرد: تولید برق در استان در ابتدای انقلاب منحصر به چند نیروگاه دیزلی با ظرفیت پایین بوده ولی اکنون با راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی قاین به ٧/٧١١ مگاوات رسیده است.

 دادگر ادامه داد: همچنین سه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ١٨ مگاوات بعلاوه ٤٨٤ نیروگاه خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب به ظرفیت ١,٥ مگاوات نیز در استان در حال تولید هستند و یک نیروگاه دو مگاوات در دهه فجر امسال در شهرستان خوسف کلنگ‌زنی می‌شود.

وی میزان مصرف مشترکان بخش کشاورزی استان را در قبل از انقلاب ٢ درصد از کل مصرف مشترکین عنوان کرد و گفت: بعد از انقلاب این عدد به ٣٠ درصد رسیده است.

بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه بادی درح در آینده نزدیک

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین درصد مصرف برق در حوزه صنعتی قبل از انقلاب در جنوب خراسان ٢,٠ درصد کل مصرف مشترکان بوده که این رقم بعد از انقلاب به ٢١ درصد رسیده است.

دادگر افزود: نیروگاه بادی درح به ظرفیت ٥٠ مگاوات در سال گذشته با حضور وزیر نیرو کلنگ‌زنی شده و در مرحله احداث می‌باشد که امیداست فاز اول آن با چهار توربین به ظرفیت ١٠ مگاوات بزودی به بهره‌برداری برسد.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه انرژی خورشیدی در استان اشاره داشت و یادآور شد: انعقاد قرارداد ٢٠ ساله خرید تضمینی از جمله این اقدامات بوده به طوری که این شرکت آمادگی دارد با مشترکانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی باشند به نیابت از ساتبا قرارداد ٢٠ ساله خرید تضمینی را امضاء و به محض تولید برق و اتصال نیروگاه‌شان به شبکه برق به صورت دو ماهه بهای برق تضمینی را به حساب آنها واریز کند.

تهیه و تأمین ۱۲۰۰ سامانه خورشیدی قابل حمل برای خانوارهای عشایری استان تا پایان سال

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین از دیگر برنامه‌های شرکت در حوزه انرژی خورشیدی تهیه و تأمین تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ سامانه خورشیدی قابل حمل برای خانورهای عشایری از محل اعتبارات شرکت توانیر می‌باشد که در سال جاری تعداد ٩٦٨ سامانه تحویل عشایر شده و ٢٣٢ سامانه تا پایان سال تحویل می‌شود.

دادگر گفت: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش و همت بی‌وقفه پرسنل شرکت توزیع برق به منظور تأمین برق پایدار مردم استان ١٢٤ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ٩٢ میلیارد تومان که ١٩ هزار خانوار در سراسر استان از آن بهره‌مند می‌شوند به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از بهره‌مندی چهار روستای جدید در شهرستان‌های خوسف و سربیشه از نعمت برق در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: همچنین ٤٦ پروژه ترمیم و اصلاح شبکه و ٦٢ پروژه توسعه و احداث شبکه به منظور خدمت‌رسانی بهتر به مردم استان به بهره‌برداری می‌رسد.

کلنگ‌زنی پروژه نیروگاه خورشیدی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در خوسف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی یکی دیگر از پروژه‌های حوزه برق‌رسانی استان که در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود را پروژه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت دو مگاوات با اعتباری بالغ‌بر ٣٠ میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان خوسف عنوان کرد و گفت: همچنین در این ایام پربرکت شش پروژه تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به طول ٦٢ کیلومتر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

دادگر با بیان اینکه محرومیت‌زدایی و توجه ویژه به مناطق محروم از اهداف انقلاب اسلامی می‌باشد، بیان داشت: در همین راستا حدود ٥,٣ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برای تأمین برق ٢٢٥ واحد مسکن محرومین در شهرستان‌های بشرویه و سربیشه در ایام دهه فجر امسال اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین هفت  پروژه روشنایی معابر نیز در این ایام در شهرستان‌های بیرجند، خوسف و فردوس اجرا و  در مجموع برای اجرای این ١٢٤ پروژه، ٩٧ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ١٦٢ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ٢٧١ ترانسفورماتور احداث می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول