اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن در دیدار با شولتز: برای مقابله با روسیه همکاری می‌کنیم

رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه (به وقت تهران) در دیدار با صدر اعظم آلمان گفت که واشنگتن و برلین به صورت هماهنگ در مقابله با روسیه همکاری خواهند کرد.

بایدن در دیدار با شولتز: برای مقابله با روسیه همکاری می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار با «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان گفت که واشنگتن و برلین به صورت هماهنگ برای مقابله با روسیه همکاری خواهند کرد. 

بایدن در ادامه گفت: «آلمان یکی از نزدیک‌ترین متحدان آمریکا است و ما در حال کار برای ایجاد بازدارندگی بیشتر در برابر اقدامات خصمانه روسیه در اروپا هستیم».

 صدراعظم آلمان پیش از سفر به آمریکا بار دیگر بر عدم فروش سلاح از سوی این کشور به اوکراین، در بحبوحه تنش‌ها با روسیه تاکید کرد.

شولتز در مصاحبه‌ای گفت، آلمان پنج هزار کلاه ایمنی نظامی را به اوکراین تحویل داده و این در حالی است که تدارکات تسلیحات به طور جدی محدود است.

سفیر اوکراین در برلین بارها خواستار آغاز تحویل تسلیحات دفاعی شده است، اما دولت آلمان به رهبری شولتز اعلام کرده که سلاح به مناطق درگیری ارسال نخواهد کرد.

این در حالی است که علاوه بر آمریکایی‌ها، انگلیس، کانادا، فرانسه، لهستان، ترکیه، لیتوانی، جمهوری چک، بلغارستان، رومانی و استونی در تامین تسلیحات اوکراین به ارزش میلیاردها دلار مشارکت دارند. مسکو بارها خواستار توقف ارسال تسلیحات به منطقه شده زیرا معتقد است این امر می‌تواند کی‌یف را به سمت ماجراجویی‌های نظامی تحریک کند.

اولاف شولتز قرار است طی روزهای آینده به مسکو سفر کرده و در آنجا با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار کند.

صدراعظم آلمان در مصاحبه اخیر خود با اشاره به سفر آتی خود به مسکو ، گفت فعالانه با متحدان خود در اتحادیه اروپا درباره اوکراین همکاری می‌کند.

مقام‌های اوکراینی طی هفته‌های اخیر با دنباله‌روی از ادعای دولت‌های غربی مبنی بر تصمیم روسیه برای حمله به این کشور، از آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا خواسته بودند که تحریم‌های سختی را بر مسکو اعمال کنند. این در حالی است که کشورهای اروپایی، خود نگران تحریم‌شدن از سوی روسیه مخصوصا در حوزه انرژی و صادرات گاز به این قاره، در صورت اعمال تحریم‌های جدید بر این کشور هستند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول