اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ایجاد ۴ بازارچه عرضه محصولات کشاورزی و پروتئینی تا ۲۰ بهمن در همدان

فرماندار همدان از ایجاد چهار ایجاد بازارچه عرضه محصولات کشاورزی و پروتئینی تا ۲۰ بهمن در همدان خبر داد.

ایجاد ۴ بازارچه عرضه محصولات کشاورزی و پروتئینی تا ۲۰ بهمن در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ محمدعلی محمدی امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای سیاست‌ دولت و برای تحقق شعار از مزرعه تا سفره توسط وزارت کشاورزی تصمیم گرفتیم در شهرستان همدان بازارچه‌هایی برای عرضه محصولات کشاورزی و دامی راه‌اندازی کنیم.

وی عنوان کرد: در جلسه قبلی ۱۰ نقطه در شهرستان همدان مشخص شد که این به‌ صورت سازه چادر و غرفه در آن‌ها ایجاد شوند، اما به‌دلیل محدودیت‌ زمانی و مکانی مقرر شد در این ۱۰ نقطه توزیع به‌صورت وانت‌بار تا ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام گیرد.

فرماندار همدان گفت: دیدگاه ما این است که بازارچه‌ها و توزیع محصولات کشاورزی توسط وانت‌بارها در مناطق کمتربرخوردار و حاشیه شهر انجام شود.

وی بیان کرد: در راستای حذف دلالان مقرر شده در کنار چهار بازارچه فعلی میوه‌وتره‌بار، در چهار نقطه دیگر از شهرستان شامل محدوده میدان باباطاهر، شهرک مدنی، میدان شیرسنگی و بلوار بعثت، بازارچه‌های توزیع محصولات کشاورزی ایجاد شود.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه تا ۲۰ بهمن‌ماه باید این چهار بازارچه محلی ایجاد و فعال شوند اذعان کرد: این بازارچه‌ها فقط برای عرضه محصولات کشاورزی و میوه‌وتره‌بار ایجاد نشده و باید محصولات دامی و پروتئینی هم ارائه و توزیع شود.

وی عنوان کرد: هدف نهایی از ایجاد این بازارچه‌ها حذف دلالان و تأمین اقلام ضروری مردم با کمترین قیمت و بهترین کیفیت است.

محمدی با بیان اینکه قرار است این بازارچه‌ها به‌صورت دائمی در مناطق مشخص دایر شوند و مختص ایام خاصی نباشند، بیان کرد: برای برقراری تعادل در بازار عرضه، باید بازارچه‌های محصولات به‌صورت دائمی دایر باشند.

وی با اشاره به آگاه‌سازی مردم از وجود این بازارچه‌ها، یادآور شد: در حال حاضر تعداد کمی از افراد جامعه از ایجاد این بازارچه‌ها خبر دارند و امیدواریم با کمک رسانه و ظرفیت فضای مجازی هرچه زودتر این اطلاع‌رسانی به عموم مردم انجام گیرد.

محمدی با بیان اینکه قرار است شب عید این بازارچه‌ها مختص محصولات شب عید باشد، عنوان کرد: در این بازارچه‌ها محصولات کشاورزی همچون سیب‌ زمینی، میوه و... توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال‌های گذشته توزیع محصولات شب عید ۱۵ روز زودتر انجام شود که تجربه تلخ سال‌های گذشته و عدم فروش محصولات، دوباره تکرار نشود.

فرماندار همدان با بیان اینکه باید محصولات با سود ۳۰ تا ۳۵ درصدی عرضه شوند، عنوان کرد: این امر حتماً باید لحاظ شود و افزایش قیمت بیشتر از این نرخ نباشد که در صورت مشاهده با افراد خاطی برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی اذعان کرد: درصورت استقبال مردم تعداد این بازارچه‌ها و مناطق بیشتر خواهد شد.

فرماندار همدان خطاب به نماینده شهرداری بیان کرد: باید در محل برپایی بازارچه‌ها مباحث ترافیکی و شلوغی مناطق در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول