اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

انقلاب، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، کارآفرینی| قبل انقلاب وارد کننده اکثر کالاها بودیم، امروز صادر کننده شده‌ایم

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قبل از انقلاب در ایران کالای تولید داخل وجود نداشت و تمام نیازهای کشور از خارج وارد می شد اما اکنون و بعد از انقلاب ما در اکثر کالاها خودکفا شده ایم و حتی درحال صادرات هم هستیم.

انقلاب، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، کارآفرینی| قبل انقلاب وارد کننده  اکثر کالاها بودیم، امروز صادر کننده شده‌ایم

اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به پیشرفت در حوزه کارآفرینی و تولید در این ۴۳ سال، اظهار داشت: بعد از انقلاب توانستیم در حوزه‌های تولید موفقیت‌هایی را کسب کنیم اما این موفقیت ها با سرعت کمی در این ۴۳ سال پیش رفته است که علت آن وجود کاغذبازی های فراوان است.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم از ابتدای تشکیلش بنا را بر حذف این کاغذ بازی ها گذاشت تا کسب مجوز ها را برای افرادی که می‌خواهند به تولید و کارآفرینی مشغول شوند راحت تر و سهل تر کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قبل از انقلاب در ایران کالای تولید داخل وجود نداشت و اصلا تولید یک واژه غریبی در کشور بود و تمام نیازهای کشور از خارج وارد می شد اما اکنون و بعد از انقلاب ما در اکثر کالاها خودکفا شده ایم و حتی درحال صادرات هم هستیم یعنی قبل از انقلاب وارداتچی بودیم اما اکنون صادراتچی هستیم.

حسین زهی با اشاره به عملیات عمرانی در کشور، تصریح کرد: قبل از انقلاب تمام جاده ها در شهر و روستا ها جاده های خاکی بود اما اکنون کمتر جاده ای را در شهر ها یا روستا شاهد هستیم که که خاکی باشد و همچنین در بحث ساخت و ساز نیز بعد از انقلاب با مصالح بومی سرعت گرفته شد.

وی تاکید کرد: حوزه فنی مهندسی بعد از انقلاب پیشرفت های شگرفی داشت یعنی یک زمانی برای ساخت پل یا سد از خارج مهندس وارد می کردیم اما اکنون به لطف انقلاب صادر کننده مهندس به کشورهای دیگر هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: نکته ای که هم وجود دارد این است که در برخی از حوزه ها ضعف هایی وجود دارد که باید در جهت رفع آن ها حرکت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول