اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پویش مردمی بذرکاری در ورامین/ ۵۰ هکتار از مراتع بذرکاری زیر کشت می رود

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های ورامین و قرچک گفت: در پویش مردمی بذرکاری در مساحتی حدود ۵۰ هکتار از مراتع سیاه کوه ورامین باحضور اقشار مختلف مردم، سمن ها و مسؤولین شهرستان تحت پوشش بذرکاری زیر کشت می رود.

پویش مردمی بذرکاری در ورامین/ ۵۰ هکتار از مراتع بذرکاری زیر کشت می رود

علی اصغر سپه وند رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های ورامین و قرچک در گفت وگو با خبرنگار فارس ضمن بیان اینکه امسال چهارمین سال برگزاری پویش مردمی بذرکاری در استان تهران است، اظهار کرد: در این پویش در مساحتی حدود ۵۰ هکتار از مراتع سیاه کوه ورامین که باحضور اقشار مختلف مردم، سمن ها و مسؤولین شهرستان تحت پوشش بذرکاری و احداث سامانه های هلالی آبگیر به منظور جذب نزولات با گونه درمنی دشتی زیر کشت می رود.

وی گفت: هدف از اجرای این پویش؛ بحث فرهنگ سازی، احیای مراتع و انس با طبیعت است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های ورامین و قرچک خاطرنشان کرد: این حرکت یک حرکت مردمی است که با مشارکت سازمان های مردم نهاد انجام می گیرد و اعتبار خاصی برای کار در نظرگرفته نشده و ندارد.

سپه وند بیان کرد: بذرها از مراتع خود شهرستان جمع آوری شده که در اینجا هم مشارکت مردمی بوده و حدود ۵۰ کیلوگرم بذر آماده شده که در ۵۰ هکتار از این اراضی کشت می شود.

وی تصریح کرد: مشارکت مردم در حفاظت و احیا مراتع بسیار حائز اهمیت است و نیاز است با اجرای چنین برنامه هایی مردم با اهمیت مراتع آشنا شوند و مراتعی که متعلق به مردم است مشارکت داشته باشند که قطعا بدون مشارکت مردم اجرای چنین طرح هایی امکان پذیر نیست و نخواهد بود.

این مقام مسؤول منابع طبیعی گفت: امسال متأسفانه به خاطر کمبود بارندگی ها میزان رویش مراتع کم بود و نگرانی هایی را برای عشایر به وجود آورد اما با توجه به بارش هایی که تا پایان سال پیش بینی شده، امیدواریم وضعیت مراتع و تولید علوفه برای فصل چرای بهاره بهتر شود.

سپه وند ضمن بیان اینکه در شهرستان ورامین دو فصل چرا داریم، افزود: فصل چرای پاییزه در اول دیماه به پایان رسیده و در فصل زمستان نیز مراتع در حال استراحت هستند که مجدد در اول فروردین فصل چرای بهاره شروع خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: همه ساله با آغاز فصل بهار، ۳۳ هزار دام سبک مجاز عشایر دشت ورامین وارد مراتع شده و به مدت ۵۰ روز تا اواخر اردیبهشت ماه نسبت به تعلیف دام های سبک خود اقدام می کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول