اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

لزوم احداث شهرک‌های دامپروری در روستاهای حاشیه بیرجند

عضو‌ شورای اسلامی شهرستان بیرجند بر احداث شهرک‌های دامپروری تأکید کرد و افزود: روستاها را باید از مصرف‌گرایی به سمت تولیدمحوری سوق داد و زمینه جذب سرمایه‌گذاران‌ در حوزه اقتصاد کشاورزی و امور دام را فراهم کرد.

لزوم احداث شهرک‌های دامپروری در روستاهای حاشیه بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «محمدرضا حاجی‌آبادی» عضو شورای اسلامی شهرستان بیرجند در جلسه امروز شورا  شهرستان اظهارداشت: بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی، رفاهی و عمرانی، تهیه طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل‌های کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه‌ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط از وظایف شوراهای اسلامی می‌باشد.

وی افزود: نظارت بر حسن اجرای  طرح‌های مصوب، همکاری با مسئولین اجرای و نهادهای حاکمیتی‌، برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت‌های مردمی از دیگر وظایف شوراهای اسلامی‌ شهرستان می‌باشد.

مغفول ماندن بخش مرکزی بیرجند در تقسیمات کشوری

عضو‌ شورای اسلامی شهرستان بیرجند تصریح کرد: در راستای احصاء مشکلات و مطالبات مردمی روستاهای بخش مرکزی بیرجند با دهیاری‌ها مکاتباتی صورت گرفت که ۳۰۳ نظر و پاسخ دریافت شد.

حاجی‌آبادی با اشاره به جمعیت ۵۵ هزار نفری بخش مرکزی شهرستان بیرجند یادآور شد: قریب‌بر ۳۰ هزار نفر فقط در روستاهای حاشیه بیرجند همچون چهکند، امیرآباد، حاجی‌آباد و شمس‌آباد ساکن هستند.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم وسعت جغرافیای و گستردگی مناطق بخش‌ مرکزی شهرستان بیرجند متاسفانه در حوزه تقسیمات کشوری مغفول مانده است و تاکنون هیج شهر مستقلی تأسیس نشده است.

تشویق کشاورزان به کشت‌ محصولات زیست بومی

عضو‌ شورای اسلامی شهرستان بیرجند از احصاء مشکلات و مطالبات مردمی روستاهای این بخش خبر داد و افزود: احداث بندهای خاکی و دیوارهای ساحلی‌ در روستاهای در مسیر رودخانه‌ها، بهسازی و لای‌روبی قنوات، احداث استخرهای ذخیره آب، واگذاری زمین برای ساخت‌و سازهای مسکونی، تکمیل‌ شدن طرح‌های هادی در اکثر روستاها، آسفالت جاده‌ها و استانداردسازی ورودی روستاها از جمله اقدامات مورد نیاز است.

حاجی‌آبادی گفت: افت‌ شدید برق، آب و گاز در روستاها، تسریع در آب شرب و لوله‌کشی، شارژ کافی چاه‌های آب به منطور بالا بردن سطح زیرکشت محصولات کشاورزی، توزیع مناسب آرد و نهادهای دامی، نصب دکل‌های مخابراتی و آنتن‌دهی تلفن همراه از دیگر مطالبات مردمی می‌باشد.

وی با تأکید بر توانمندسازی کشاورزان و تولیدکنندگان روستایی بخش مرکزی شهرستان بیرجند خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح‌‌های اشتغال‌زایی پایدار و تولیدات کشاورزی و دامی مورد نیاز باید کارشناسان جهادکشاورزی ضمن بر گزاری دوره‌های ترویجی نسبت به معرفی محصولات زیست‌بومی اقدام و بازاریابی مناسبی برای فروش تولیدات فراهم نمایند.

احداث شهرک‌های دامپروری

عضو‌ شورای اسلامی شهرستان بیرجند بر احداث شهرک‌های دامپروری در روستاهای حاشیه بیرجند تأکید کرد و افزود: روستاها را باید از مصرف‌گرایی به سمت تولید محوری سوق داد که از رهگذر اطلاع‌رسانی مناسب می‌توان زمینه جذب سرمایه‌گذاران‌ در حوزه اقتصاد کشاورزی و امور دام را فراهم کرد.

حاجی‌آبادی با اشاره به فعالیت شرکت‌‌های تعاونی‌ روستایی در حوزه‌های صنایع دستی و تولیدات کشاورزی بخش مرکزی بیرجند گفت: بسیاری از امورات‌ خدماتی، توزیع نهادهای دامی و آرد سهمیه‌ای را می‌توان به این شرکت تعاونی‌ها واگذار کرد.

وی از کمبود ماشین‌آلات کشاورزی و تراکتور در سطح روستاهای بخش مرکزی شهرستان بیرجند گلایه کرد و خواستار توجه بیشتر سازمان جهادکشاورزی در واگذاری این تجهیزات با تسهیلات بانکی شد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول