اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

راه‌اندازی نخستین شهرک صنعتی لاستیک در خراسان‌جنوبی/ 2 هزار نفر مشغول به کار می‌شوند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی گفت: اولین شهرک صنعتی در زمینه صنعت لاستیک توسط بخش خصوصی در خراسان‌جنوبی ایجاد می‌شود.

راه‌اندازی نخستین شهرک صنعتی لاستیک در خراسان‌جنوبی/  2 هزار نفر مشغول به کار می‌شوند

 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «مهدی پارسا» رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عمده صنایع در بحث تکنولوژی و مواد اولیه وابستگی به غرب داشتند، اظهارداشت: در سال ۱۳۵۷ در تمام کشور دو شرکت و نواحی صنعتی داشتیم اما در حال حاضر در این زمینه در کشور به خودکفایی رسیده‌ایم. 

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب دنبال واردات قطعات و خدمات فنی مهندسی بودیم، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه زیرساخت‌ها و مراکز توسعه‌ای را شاهد هستیم. 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی به قطب معدنی بودن خراسان‌جنوبی اشاره و بیان کرد: ۳۹ ماده معدنی در استان داریم و توجه به معدن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جنوب خراسان شتاب گرفت. 

پارسا عنوان کرد: راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان از برکات انقلاب اسلامی برای توسعه صنعت است چراکه قبل از پیروزی انقلاب در جنوب خراسان تعداد واحدهای صنعتی خیلی کم بود؛ تعداد صنعتی که وجود داشت از جمله صنایع فلزی و استراتژیک با هدف راه‌اندازی می‌شد و به دنبال کار زیربنایی نبودند. 

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صنایع معدنی در خراسان‌جنوبی شتاب گرفت و استراتژی توسعه در استان بر پایه صنایع معدنی تعریف شده است. 

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ایجاد صنایع مادر تخصصی و بزرگ مانند فولاد در استان توسعه پیدا کرد و باعث شد صنایع پایین دستی در استان راه‌اندازی شود. 

پارسا به حمایت از سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته اشاره کرد و گفت: سازمان صنایع کوچک خودشان شهرک‌های خصوصی را ایجاد می‌کنند و در این خصوص اولین شهرک صنعتی در زمینه صنعت لاستیک توسط بخش خصوصی در خراسان‌جنوبی ایجاد می‌شود. 

وی با بیان اینکه این طرح در مرحله صدور مجوز بوده که بعد از این وارد طرح عملیاتی می‌شود، افزود: طرح‌های پایین دستی صنعت لاستیک در این شهرک ایجاد خواهد شد که با اجرای کامل طرح لاستیک برای ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود. 

انتهای پیام/۶۹۰۶۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول