اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پزشکی قانونی آزادشهر افتتاح شد/ مدیرکل پزشکی قانونی گلستان: کمبود نیروی تخصصی داریم

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: در استان گلستان کمبود نیروی انسانی متخصص برای فعالیت در پزشکی قانونی یکی از مشکلات این حوزه است.

پزشکی قانونی آزادشهر افتتاح شد/ مدیرکل پزشکی قانونی گلستان: کمبود نیروی تخصصی داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان مینودشت، حسین زارعی مدیرکل پزشکی قانونی گلستان صبح امروز در بهره‌برداری از اداره پزشکی قانونی شهرستان آزادشهر که به طور ویدئو کنفرانس با سازمان پزشکی قانونی و همزمان با مراسم افتتاح اداره پزشکی قانونی ۹ استان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۸ مرکز پزشکی قانونی در گلستان فعالیت دارد و به لحاظ تعداد این مراکز و نیروی انسانی متخصص کمبود داریم‌.

وی گفت: اداره پزشکی قانونی شهرستان آزادشهر در زمینی به وسعت ۴۰۰ مترمربع و زیربنا ۱۶۰ متر مربع در سال ۱۳۹۷ کلنگ‌زنی شده و امروز  به طور واحد معاینات با اعتبار ۳۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرهای بندر ترکمن، کردکوی، گرگان، علی‌آبادکتول، آزادشهر، مینودشت، کلاله و گنبدکاووس مراکز پزشکی قانونی به شکل منطقه‌ای و یا شهرستانی فعالیت دارند.
 


زارعی ادامه داد: بیشتر مراجعات با توجه به آیین‌نامه ۹ گانه مراجع قضایی که به این مراکز مراجعه می‌کنند تصادفات و نزاع‌ها و در موارد خاص سلامت روان بوده که برای معاینه، تشریح، کمیسیون و آزمایشات به این مراکز مراجعه می‌کنند.

وی یادآور شد: بخشی از فوتی‌ها که از طرف مراجع قضایی به ما ارجاع داده می‌شود به منظور علت مرگ و میر در تصادفات، مرگ سالمندانی که در سرای سالمندان نگهداری می‌شوند بیشتر علت  مراجعات به پزشکی قانونی گلستان است.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان بیان کرد: در سال گذشته به مناسبت هفته قوه قضائیه و هفته دولت مرکز پزشکی قانونی شهرستان کلاله و گنبدکاووس به بهره‌برداری رسید و تلاش داریم تا پروژه‌های پزشکی قانونی را در گرگان و کردکوی به سرانجام برسانیم.
 


انتهای پیام/۲۳۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول