اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نشست جنجالی ساف؛ از «محمود عباس» اصرار، از گروه‌های فلسطینی انکار

علیرغم آنکه بسیاری از گروه‌های فلسطینی نشست شورای مرکزی ساف را تحریم کردند اما این نشست در رام‌الله برگزار شد و رئیس‌ تشکیلات خودگردان از بازنگری در وضعیت موجود گفت.

نشست جنجالی ساف؛ از «محمود عباس» اصرار، از گروه‌های فلسطینی انکار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم آنکه بسیاری از گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی سی و یکمین دوره نشست شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» را تحریم کرده بودند، اما این نشست یکشنبه شب (دیشب) برگزار شد.

ساف علی‌رغم اینکه خود را تنها نماینده قانونی ملت فلسطین معرفی می‌کند اما اخیرا با سوالات زیادی درباره ماهیت و نقشش مواجه شده همانگونه که با انتقادات زیادی به خاطر شکست در اجرای انتخابات برای پر کردن کرسی‌های خالی اصلی روبروست.

شورای مرکزی فلسطین یک «پارلمان کوچک» برگرفته شده از شورای ملی –بزرگترین نهاد قانونگذاری فلسطینی‌های داخل و خارج- و وابسته به ساف است. ۱۲۴ کرسی دارد و از جمله کرسی‌های خالی، کرسی دبیرکل کمیته اجرایی آن است که در پی فوت «صائب عریقات» خالی مانده است.

در اعتراض به برگزاری این نشست، تظاهراتی در غزه برگزار شد. معترضان به این نشست خواهان برگزاری انتخابات و تعیین اعضای جدید شورای مرکزی و کمیته اجرایی ساف از طریق آن هستند نه اینکه در نشست، این اعضا انتخاب شوند.

گروه‌های فلسطینی که این نشست را تحریم کرده‌اند، می‌گویند هدف اصلی از برگزاری آن پر کردن کرسی‌های خالی است تا همچنان اکثریت شورای مرکزی ساف را افرادی تشکیل دهند که حامی «اسلو» و سیاست‌های فعلی تشکیلات خودگردان هستند.

در همین راستا، اواخر دسامبر گذشته «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در منزل او دیدار کرد. این دیدار انتقاد گسترده مردم و گروه‌های فلسطینی از عباس در سایه استمرار تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را به دنبال داشت.

البته محمود عباس پیش از این دیدار نیز با بنی گانتز به صورت تلفنی صحبت و دو طرف درباره اقداماتی در جهت اعتمادسازی توافق کرده بودند.

البته این تماس‌ها و دیدارهای رئیس تشکیلات خودگردان با مقامات صهیونیست تنها محدود به گانتز نیست، به عنوان مثال «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در عید قربان گذشته به بهانه تبریک، تماسی تلفنی با عباس داشت.

سخنرانی محمود عباس

محمود عباس در افتتاحیه این نشست اعلام کرد، تشکیلات خودگردان در راستای منافع ملت فلسطین و آرمان آن و نیز اقدامات رژیم صهیونیستی برای کنار زدن راهکار دو دولتی، در کل وضعیت موجود بازنگری خواهد کرد.

به گزارش «قدس پرس»، وی گفت: ادامه اجرای یکجانبه توافق‌ها وجود ندارد و تماس‌های ما با طرف اسرائیلی جایگزین راهکار سیاسی مبتنی بر مشروعیت بین‌المللی نیست.

عباس ادامه داد: ما در مقابل معامله قرن ایستادیم و قدس شرقی پایتخت ابدی کشور فلسطین باقی خواهد ماند. به حمایت از ایستادگی اهالی آن ادامه خواهیم داد و ادامه اشغالگری و اقدامات استعماری که نژادپرستی و تروریسم شهرک‌نشینان را تقویت می‌کند، نمی‌پذیریم.

وی سپس به گسترش دامنه مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز در دفاع از هویت و موجودیت فراخواند و گفت، پرونده جنایات گروهک‌های صهیونیست از سال ۱۹۴۸ تا کنون بسته نشده و این جنایات با گذشت زمان فراموش نمی‎شوند.

پرونده جنایات گروهک‌های صهیونیست از سال ۱۹۴۸ تا کنون باز است.

 

عباس در ادامه گزارش سازمان عفو بین‌الملل مربوط به جنایات رژیم صهیونیستی را گامی مهم درباره حقیقت این جنایات در حق ملت فلسطین توصیف کرد و آن را زنگ هشدار برای اسرائیل برای پایان دادن به اشغالگری‌اش خواند.

وی گفت، دولت آمریکا و جامعه بین‌الملل باید مسؤولیت خود در اجرای قعطنامه‌های بین‌المللی در برابر گردنکشی رژیم اسرائیل را بپذیرند.

عباس در ادامه به برگزاری نشست بین‌المللی صلح و ایجاد یک سازوکار حمایت بین‌المللی بر اساس طرح صلح عربی فراخواند.

وی بار دیگر اعلام کرد، زمانی که امکان برگزاری انتخابات در قدس فراهم باشد، انتخابات ریاستی و شورای قانونگذاری برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول