اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

سرما و یخبندان در 24 مرکز استان/ آلودگی هوا در 3 کلان‌شهر‌

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر سه‌شنبه ۱۹ بهمن تا ظهر پنج‌شنبه ۲۱ بهمن، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در تهران، کرج و تبریز پیش‌بینی می‌شود،

سرما و یخبندان در 24 مرکز استان/ آلودگی هوا در 3 کلان‌شهر‌

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز یکشنبه بارش برف و باران در مناطقی از استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی داریم، همچنین در ارتفاعات البرز و مناطق سردسیر بارش به صورت برف است.

وی افزود:‌ امروز در استان‌های قم، سمنان و تهران همچنین مناطقی از شرق و جنوب‌شرق وزش باد داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده بارش برف و وزش باد در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز سه‌شنبه 19 بهمن وزش باد در جنوب‌شرق کشور خواهیم داشت و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اضافه کرد: روز چهارشنبه این وضعیت ادامه دارد و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی شامل کرج، تبریز و تهران افزایش غلظت آلایند‌ه‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی توضیح داد: از بعدازظهر سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ تا ظهر پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۱ افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در تهران، کرج و تبریز پیش‌بینی می‌شود، در صورت عدم کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک، افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در این استا توصیه می‌شود اجتناب از ترددهای غیر‌ضروری در مناطق پرجمعیت، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها در دستور کار باشد.

اصغری بیان کرد: روز پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در مناطقی از غرب، شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش خواهیم داشت که شدت بارش‌ها در غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 9 درجه و یک درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 24 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای 11 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده در 24 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول