اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دانشجویان چگونه می‌تواند خود را بیمه کنند؟

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: دانشجویان می توانند خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند و ثبت نام‌ها نیز به صورت غیرحضوری و از طریق لینک سیستمی در پورتال دانشجویی آنها صورت می گیرد.

دانشجویان چگونه می‌تواند خود را بیمه کنند؟

به گزارش خبرنگار گروه رفاهی و آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس، مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با موضوع بیمه دانشجویان اظهار کرد: یکی از بحث های فراموش شده در اجرای انواع بیمه‌ها، بیمه دانشجویی بود که در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی اجرا می شد.

وی افزود: امروز دانشجویان باید همانند دیگر افراد شاغل در جامعه احساس امنیت کنند و در آینده بتوانند از مزایای بازنشتستگی و درمان و ... بیمه تأمین اجتماعی بهره مند شود.

شکوری به جزییات بیمه دانشجویی و پرداخت حق بیمه آنها، پرداخت و گفت: ۲ درصد از بیمه دانشجویان را دولت متقبل می شود و ذیل مشاغل آزاد قرار می گیرد. ما در سازمان، سه نرخ را برای دانشجویان در نظر گرفته ایم، نرخ ۱۲ درصدی که شامل حمایت بازنشستگی می شود و افراد مجرد می توانند از این طرح استفاده کنند. نرخ ۱۴درصدی و ۱۸ درصدی به  به ترتیب بازنشستگی و فوت و تماتم تعهدات را دارا هستند.

وی درباره این طرح گفت: دانشجویان می توانند خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند و ثبت نام‌ها نیز به صورت غیرحضوری و از طریق لینک سیستمی در پورتال دانشجویی آنها صورت می گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول