اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

جهش در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فردیس/توزیع عادلانه و محله ‌محوری در دستورکار قرار دارد

شهردار فردیس رقم پیشنهادی بودجه سال آتی شهرداری فردیس را هزار و ۹۶۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در تنظیم بودجه شهرداری فردیس ۲۲ درصد هزینه‌های جاری و ۷۸ درصد اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده و جهش ویژه‌ای در میزان اعتبار و نحوه تنظیم دفتر بودجه شهر فردیس در نظر بوده است.

جهش در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فردیس/توزیع عادلانه و محله ‌محوری در دستورکار قرار دارد

محمدرضا آژیر، شهردار فردیس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، به نحوه تتظیم بودجه شهرداری فردیس و کاهش هزینه‌های جاری تا ۲۲ درصد اشاره کرد و افزود: در اغلب شهرداری های کشور ۴۰ درصد و یا حتی نیمی از بودجه شهرداری صرف هزینه های جاری می‌شود. کاهش هزینه‌های جاری و افزایش اعتبارات عمرانی شهرداری فردیس تا سقف ۷۸ درصد، برای یک شهرداری بسیار چابک و رو به توسعه تنظیم شده است که می‌تواند گامی رو به جلو در رشد و تعالی شهر باشد.‌

وی با اشاره به شاخصه‌های بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فردیس، اظهار کرد: به منظور توزیع عادلانه اعتبارات و به تبع آن امکانات و خدمات در سطح شهر، بودجه سال آتی شهرداری فردیس به صورت محله محور و اسمی تنظیم شده که طی آن شهر فردیس به ۵۰ ریز محله و ۲۱ محله بزرگتر تقسیم شده و برای هر یک به تناسب نیازها بودجه ای جداگانه پیش بینی شده است.

 این مدیر شهری اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فردیس حتی در مناطق حاشیه‌ای نیز مبلغی به عنوان ساماندهی معابر تعریف شده است.‌ محله محوری از متمرکز شدن اعتبارات در یک منطقه و توسعه نامتعادل در مناطق مختلف شهر جلوگیری می‌کند که در صورت استمرار این روند تنظیم بودجه طی ۳ سال آتی می‌توانیم در تمامی مناطق سطح شهر، به صورت قابل توجهی شاهد ساماندهی معابر و تامین مطالبات و نیازهای شهروندان باشیم.‌

وی برنامه محوری را از دیگر شاخصه‌های بودجه ۱۴۰۱ ذکر کرد و گفت: در این راستا ضمن بررسی ظرفیت و امکانات هر یک از سازمان‌های شهرداری، برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای ۴ سال آینده در نظر گرفته شده است. برنامه سال آتی نیز به ترتیب اولویت‌ها منظور شده و بر اساس آن بودجه پیش بینی شده است. 

آژیر یادآور شد: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فردیس، بودجه‌ای جامع است که در آن برنامه‌های سال آتی برای همه حوزه‌ها و سازمان‌های شهرداری مشخص شده و بسیاری از آنها در مرحله مطالعات است که سال آینده به نتیجه خواهد رسید.‌

وی توسعه معابر، افزایش سرانه فضای سبز، افزایش سرانه‌های فرهنگی، تجهیز و تامین ماشین آلات خدمات شهری، آتش نشانی و حمل و نقل عمومی، مطالعه و ساخت یک مرکز تخصصی ورزشی و اوقات فراغت برای معلولان و جانبازان، دو تقاطع غیر همسطح، ساماندهی بلوارهای شهدا و شهید سلیمانی، پایانه پارک سوار مرکزی، خط بی آر تی در بلوار ملارد، آرامستان و ... را از جمله سرفصل های قابل توجه در بودجه ۱۴۰۱ برشمرد.

شهردار فردیس گفت: در تنظیم دفترچه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فردیس جهش در رقم بودجه، نحوه تنظیم دفترچه بودجه و توسعه شهر مد نظر بوده است که امیدواریم با همکاری شورای اسلامی شهر این بودجه که می تواند مسیر روشنی برای رشد و توسعه آینده شهر فردیس ترسم کند، به تصویب برسد و با همت همکاران شهرداری به اجرا برسد.

گفتنی است رقم بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فردیس ۷۲۸ میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان بوده که بودجه ۱۴۰۱ با رقم پیشنهادی هزار و ۹۶۳ میلیارد تومان جهشی بیش از دو برابر بودجه سال گذشته را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول