اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برگزاری ۴۱ هزار دادگاه آنلاین در خراسان‌جنوبی

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال تعداد ۴۱ هزار و ۷۸۴ دادگاه آنلاین در استان برگزار شده که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش دارد.

برگزاری ۴۱ هزار دادگاه آنلاین در خراسان‌جنوبی

 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «عباس اسماعیلی» معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری گرامیداشت دهه فجر اظهارداشت: از ابتدای امسال تعداد ۱۴۰ هزار پرونده وارد دادگستری شده که ۱۳۵ هزار فقره مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری دادگاه‌های تمام الکترونیکی و آنلاین خراسان‌جنوبی در کشور افزود: از ابتدای سال تعداد ۴۱ هزار و ۷۸۴ دادگاه آنلاین برگزار شده که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش دارد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری روزانه ۱۶۰ دادگاه در استان  تصریح کرد: تشکیل۱۰ دادگاه‌ آنلاین در کشورهای مختلف برگزار شده است.

اسماعیلی با اشاره به استقبال شهروندان از دادگاه‌های آنلاین گفت: قریب‌بر ۹۹ درصد مراجعین اظهار رضایت کرده و خواستار برگزاری این گونه‌ دادگاه‌ها بوده‌اند.

وی از تمام الکترونیکی شدن حوزه‌های قضایی شهرهای درح و آرین‌شهر خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: تعداد ۳۹ هزار و۵۶۶ پرونده الکترونیکی در سطح استان بررسی شده که ۳۱ درصد آن تمام الکترونیک بوده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان‌جنوبی یادآور شد: طی سال جاری ۵۵۹ هزار و ۶۵۲ تردد به محاکمات قضایی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه ۳۵ درصد کاهش یافته است.

 اسماعیلی ادامه داد: ۹۷ درصد ابلاغیه‌های دادگستری الکترونیکی که ۸۵ درصد آن واقعی بوده و مدت زمان رویت ابلاغی‌ها نیز سه ساعت می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۶۰ پای‌بند الکترونیکی مجرمان نصب شده، ۱۹۷ مورد در دست اقدام و مابقی نیز به مرور اجرایی خواهد شد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول