اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش عراق برای خرید سامانه دفاع موشکی چینی «اف دی-2000»

ارتش عراق در تلاش است برای تقویت پدافند خود از چین سامانه دفاع موشکی خریداری کند.

تلاش عراق برای خرید سامانه دفاع موشکی چینی «اف دی-2000»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها شنبه شب به وقت تهران گزارش دادند که عراق در حال مذاکره با چین جهت خرید سامانه پدافند موشکی است.

به گزارش وبگاه نیوی «ریکاگنیشن» به نقل از وبگاه «تاکتیکال ریپورت»، عراق در حال مذاکره با چین برای دستیابی به سامانه‌های دفاع موشکی  «اف دی-۲۰۰۰» است.

بر اساس این گزارش، این سامانه موشکی نوع صادراتی پدافند «اچ کیو-۹» یک سامانه موشکی دفاع زمین به هواست که توسط صنایع دفاعی چین توسعه یافته است. این موشک قادر به رهگیری تسلیحات هدایت شونده دقیق و همچنین پهپادها، بالگردها و جنگنده‌هاست

موشک این سامانه مجهز به کلاهک ۱۸۰ کیلوگرمی است و حداکثر سرعت آن ۴.۲ ماخ و حداکثر برد ۱۲۵ کیلومتر تا ارتفاع ۲۷ کیلومتری دارد.

در جریان بحران خلیج فارس در سال ۱۹۹۰، چین مبادلات اقتصادی، تجاری و نظامی با عراق را بر اساس قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل متوقف کرد. پس از جنگ خلیج فارس، چین مبادلات تجاری با عراق را تحت طرح نفت در برابر غذا انجام داد.

عراق از پاکستان نیز جنگنده می‌خرد

 

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین چندی قبل گفت، چین برای توسعه روابط با عراق اهمیت زیادی قائل است و آماده است تا مشارکت راهبردی خود را با عراق بیشترارتقا دهد. چین اخیرا شماری پهپاد و موشک هواپیما به عراق ارسال کرد.

این در حالی است که رسانه‌ها گزارش داده اند که عراق قراردادی را با پاکستان برای خرید شماری جنگنده «جی اف-۱۷ بلاک» امضا کرده است. «جمعه عناد» وزیر دفاع عراق گفته است: «ما قراردادی را با یک شرکت پاکستانی برای خرید هواپیما امضا کردیم.»

رسانه‌های پاکستان پیشتر گزارش داده بودند که مذاکراتی بین اسلام آباد و بغداد برای خرید ۱۲ فروند جنگنده جی اف- ۱۷ به ارزش ۶۶۴ میلیون دلار انجام شده است.اعلام این قرارداد قبل از مذاکرات فشرده بین دو طرف طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ انجام شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول