اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نجات 3 کوهنورد گرفتار در ارتفاعات دنا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر استان بعد از ۲۴ ساعت عملیات بی وقفه سه کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات دنا را نجات دادند.

نجات 3 کوهنورد گرفتار در ارتفاعات دنا

امان اله جهانبین در گفت و گو با خبرگزاری فارس در گچساران اظهار کرد: در پی تماس تلفنی با شماره کشیک امداد و نجات استان (۱۱۲) در ساعت ۲۱ و ۴۰ دقیقه روز جمعه مبنی بر گرفتار شدن سه کوهنورد در ارتفاعات حوض دال دنا در ارتفاع ۴هزار متری بلافاصله یک تیم امداد و نجات کوهستان از جمعیت هلال احمر شهرستان دنا اعزام شد.

وی بیان کرد: با توجه به برف و کولاک و وزش باد شدید و تاریکی شب امکان ادامه عملیات مقدور نبود و تیم مجبور به بازگشت به پایین کوه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:ابتدای روز شنبه مجددا دو تیم امداد و نجات از پایگاه کوهستان جمعیت هلال احمر دنا و یک تیم پشتیبانی از معاونت امداد و نجات استان به محل اعزام و با توجه به بارش باران و احتمال ریزش بهمن تا بعد از ظهر در محل ماندند.

جهانبین عنوان کرد: عصر شنبه یکی از تیم های امداد و نجات کوهستان به ارتفاعات حوض دال صعود و بعد از حدود ۴ ساعت به نقطه‌ی گرفتار شدن سه کوهنورد رسیدند و ضمن انجام کمکهای اولیه و درراختیار گذاشتن آب و مواد غذایی به افراد گرفتار شده وبعد از بازتوانی آنها به همراه هم به پایین ارتفاع منتقل شدند.

وی گفت:همه کوهنوردان وعوامل امدادی در صحت و سلامت کامل هستند، در این عملیات سه دستگاه خودروی کمک دار امدادی و یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرو ویژه آرگو مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول