اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

شناسایی 873 بیمار کرونایی جدید در خراسان‌جنوبی/ فوت دو بیمار کرونایی در استان

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی از شناسایی 873 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان ادامه دارد.

شناسایی 873 بیمار کرونایی جدید در خراسان‌جنوبی/ فوت دو بیمار کرونایی در استان

«غلامرضا شریف‌زاده» دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: بیش‌از نیمی از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرنایی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان‌های قاین، زیرکوه و درمیان در وضعیت نارنجی و شهرستان خوسف در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، تصریح کرد: روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان ادامه دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی از شناسایی ۸۷۳ بیمار کرونایی جدید در استان با انجام یک‌هزار و ۵۳۷ تست سریع و ملوکولی صورت گرفته طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: بدون شک تعداد مبتلایان به کرونا در استان بیش‌از این رقم بوده که در صورت مثبت شدن تست یکی از اعضای خانواده از دیگر اعضا تست گرفته نمی‌شود و احتمال به ابتلای دیگر اعضا نیز بالا است.

شریف‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر ۱۸۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که تعداد ۷۷ نفر از آنها کرونا مثبت هستند و همچنین از این بیماران کرونا مثبت بستری ۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال دو نفر از آنها نامساعد گزارش شده است.

وی از فوت دو بیمار مبتلا به کرونا در استان در طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و یادآور شد: با توجه به اضافه شدن این افراد به لیست موارد فوتی بر اثر کرونا در استان از ابتدای همه‌گیری این بیماری مجموع فوتی‌های استان به یک‌هزار و ۲۹۸ نفر رسید.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه روند بیماران بستری عفونت تنفسی و کرونا مثبت در روزهای اخیر نسبت به هفته گذشته افزایشی بوده است، ادامه داد: به طوری که این رقم از ۱۱۰ نفر در هفته گذشته، امروز به ۱۸۴ نفر رسیده است.

شریف‌زاده اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شوند این روند تا هفته‌های آینده ادامه داشته باشد و موارد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه براساس سهمیه استان تا آخر هفته محموله واکسن پاستووکووت وارد استان می‌شود، یادآور شد: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت دز سوم این واکسن تنها به افرادی که دز اول و دوم را از همین نوع واکسن تزریق کرده باشند، تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول