اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

میرزاجانی: رسانه ملی در همه شبکه‌ها برنامه‌های فاخر قرآنی تولید کند

معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت: جامعه قرآنی از مدیریت ارشد رسانه ملی توقع و مطالبه دارد تا در تولید و پخش برنامه‌های متنوع، متعدد و فاخر قرآنی از همه شبکه‌های صدا و سیما اهتمام ورزد.

میرزاجانی: رسانه ملی در همه شبکه‌ها برنامه‌های فاخر قرآنی تولید کند

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم با موضوع «تلاوت قرآن و نغمه های دینی؛ رسانه ملی و فضای مجازی» هفته گذشته در حسینیه الزهرا (س) مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد.

ارائه ۲۰ سخنرانی علمی در نشست شانزدهم

محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با فارس، درباره نتایج این نشست گفت: نشست شانزدهم طی سه روز معطوف به موضوع «تلاوت قرآن و نغمه‌های دینی؛ رسانه ملی و فضای مجازی» بود و بیست سخنرانی، طرح و ایده در آن ارائه شد. در فرآیند سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، ارائه و نقد طرح‌ها و ایده‌ها بیش از سی‌نفر از کارشناسان قرآنی و رسانه‌ای طی پنج ماه گذشته، مشارکت‌کننده، همکار و همیار ما بودند که از ایشان صمیمانه تشکر می‌کنیم.

نشست شورا نقطه آغاز تحول تولید و پخش برنامه‌های قرآنی در رسانه ملی و فضای مجازی است

میرزاجانی ادامه داد: همان‌طور که در اختتامیه هم گفتم باید تأکید کنیم که این نشست، نقطه آغاز و عزیمت تحول در وضعیت تولید و پخش برنامه‌های قرآنی در رسانه ملی و فضای مجازی است؛ قطعاً با یک یا چند نشست و همایش نمی‌توان تحول ایجاد کرد اما می‌شود فتح باب کرد و این گفتمان مشترک را به وجود آورد، لذا این مسیر ان شاءالله ادامه خواهد داشت.

جمع‌آوری ایده‌های نو و خلاقانه برای رشد برنامه‌های شبکه و رادیو قرآن

وی افزود: مقرر شده است شورای عالی قرآن، شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن بخشی را در وبسایت و صفحه مجازی خود تعبیه کنند که در طول سال و به صورت مستمر پذیرای طرح‌ها و ایده‌های نو و خلاقانه مخاطبان و علاقه‌مندان و کارشناسان قرآنی و رسانه‌ای باشد.

رسانه ملی در تولید و پخش برنامه‌های متنوع و فاخر قرآنی از همه شبکه‌های صدا و سیما اهتمام ورزد

معاون اجرایی شورای عالی قرآن در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: جامعه قرآنی کشور از مدیریت ارشد رسانه ملی توقع و مطالبه دارد تا در تولید و پخش برنامه‌های متنوع، متعدد و فاخر قرآنی از همه شبکه‌های صدا و سیما اهتمام بیشتر و اقدامات جدی‌تری انجام دهند که امید است در دوره جدید مدیریتی سازمان که در صدد ایجاد تحول در رسانه ملی هستند، مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

مسئولان امر، فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی را ساماندهی کنند

میرزاجانی همچنین مطالبه جامعه قرآنی از مسئولان حوزه فضای مجازی و رسانه‌های نوین را متذکر شد و گفت: لازم است مسئولان امر نسبت به تولید و انتشار برنامه‌های قرآنی در پهنه گسترده، نافذ و پرمخاطب مجازی اقدامات جدی و البته فوری انجام دهند.

وی اضافه کرد: ما دقیقاً نمی‌دانیم که مسئول پاسخگویی به این موضوع مهم کدام نهاد، دستگاه و شوراست، در عین حال از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به مأموریتی که در وزارت ارشاد تعریف شده است درخواست می‌کنیم برای پیگیری موضوع از مراجع ذی‌ربط و همچنین ساماندهی حوزه قرآن در فضای مجازی ورود کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول