اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ساف: دستگاه قضایی اسرائیل در خدمت توسعه شهرک‌سازی است

سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از دستگاه قضایی برای اجرای سیاست توسعه شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی استفاده می‌کند.

ساف: دستگاه قضایی اسرائیل در خدمت توسعه شهرک‌سازی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به ساف امروز شنبه در بیانیه‌ای تصمیم «آویچای مندلبلیت» مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص موافقت با طرح تأسیس شهرک صهیونیستی « Eviatar» در کوه صبیح واقع در نابلس در شمال کرانه باختری را محکوم کرد.

در این بیانیه به شهادت نُه فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها نفر در اعتراضات مردمی به ساخت این شهرک طی چند ماه گذشته اشاره شده و آمده است که «نفتالی بنت» نخست وزیر، «بنی گانتز» وزیر جنگ و «آیلت شاکید» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی سعی کردند تا طرح تبدیل مجتمع‌های صهیونیست‌‌نشین به شهرک صهیونیستی در کوه صبیح و اراضی فلسطین را پیش ببرند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، شهرک‌نشینان جولای گذشته با کابینه رژیم صهیونیستی درباره تخلیه این شهرک تا مشخص شدن وضعیت آن به توافق رسیدند اما هیچگاه این طرح را اجرا نکردند. در بیانیه ساف همچنین به طرح موافقت رژیم صهیونیست با ساخت‌وساز در سه شهرک «گیلو»، «کریات یووال» و «گونیم» در قدس اشغالی اشاره شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول