اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آخرین نامه موجود از ساواک شهرکرد به مرکز

در این سند نیروهای باقی‌مانده ساواک در چهارمحال و بختیاری به مرجع بالاتر خود از ناامن بودن شهرکرد برای ادامه فعالیت خبر می‌دهند و خواستار انتقال به اصفهان هستند.

آخرین نامه موجود از ساواک شهرکرد به مرکز

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، این رسانه در نظر دارد به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر برخی از اتفاقات مهم سال ۵۷ را که نشانگر وقایع مهم و سرنوشت‌ساز در شهرکرد است، مرور کند. این مطالب و اسناد از کتاب «انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک» گردآوری شده است.

متن زیر محتوای گزارشی است که در تاریخ ۱۶ بهمن‌ماه ۵۷ ارسال شده است؛

«به: مدیریت کل اداره چهارم(۴۰۴)

از: سازمان اطلاعات و امنیت چهارمحال و بختیاری

درباره: واگذاری قسمتی از ساختمان‌های ساواک به اطلاعات شهربانی کشور شاهنشاهی

محترما همانطوری که قبلاً مشروحاً به استحضار رسیده با توجه به مفاد شماره عطفی در حال حاضر به علت مخروبه بودن ساختمان سازمان اطلاعات و امنیت شهرکرد و اینکه کلیه وسایل اداری به سرقت رفته، شوفاژ و بی‌سیم نیز آسیب فراوان دیده و ارتباطی وجود ندارد استقرار مجدد در ساختمان مزبور به هیچ وجه امکان پذیر نمی‌باشد.

هم اکنون این ساختمان به دستور آقای استاندار به‌وسیله شهرداری شهرکرد نگهداری و چنانچه قرار باشد در شهرکرد مجددا تشکیل گردد با توجه به افکار عمومی شهر علیه ساواک اصلح است در بدو امر این ساختمان زیر نظر شهربانی مورد تعمیر اساسی قرار گیرد.

با عرض مراتب و اینکه در شهرکرد که به فاصله یک صد کیلومتر از اصفهان قرار گرفته پادگان نظامی وجود ندارد و شهربانی و ستاد هنگ ژاندارمی با پرسنل قلیل می‌توانند فقط حفاظت خود را برقرار نمایند به دلیل اینکه این دو واحد انتظامی در روزهای ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ /۱۰/۵۷ نتوانستند کمترین اقدامی در جهت جلوگیری از غارت و تخریب ساواک و دستبرد به خانه کارمندان و ناسزاگویی به آنان به عمل آورند چنین پیشنهاد می‌نماید که در صورت تصویب اجازه فرمایند فعلاً تعداد پرسنل مورد نیاز در ساواک اصفهان مستقر و بقیه به مرکز منتقل گردند زیرا به طور یقین شهرکرد که تا چندی پیش دهکرد نامیده می‌شد استعداد داشتن ساواک استان را ندارد.

ضمناً کارمندان تاکنون طی تقدیم گزارشاتی خسارات وارده را به عرض رسانیده هم اکنون همگی در مرکز و خود را به ادارات مربوطه معرفی نموده‌اند.

با تقدیم یک برگ رونوشت گزارش و دو برگ فتوکپی صورت جلسه شورای تامین استان به پیوست که مفاد هر دو حائز اهمیت می‌باشد و با عرضه این مطالب ۲۷ بسته کلیه مدارک و وسایل فنی طی شماره ۱۰۳۹۰ ه-۲۷/۱۰/۵۷ به مرکز توپخانه و موشک‌های اصفهان تحویل و طی شماره ۱۰۳۹۲/ه-۲۷/۱۰/۵۷ کلیه اسلحه و مهمات به شهربانی شهرکرد تحویل و طی همین شماره حفاظت ساواک به شهربانی محول و چهار دستگاه اتوبوس به ژاندارمری تحویل گردیده است.

استدعا دارد مقرر فرمایید نظریه عالی را ابلاغ فرمایند.

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت چهارمحال و بختیاری.کامیار»

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول