اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

شکست محاصره تبلیغاتی دشمن آغاز شده است

کارشناس سیاسی گفت: مقام معظم رهبری دیدگاه بلندی در مورد تکیه بر جوانان دارند و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یکی از پایه های اساسی که مد نظر داشته و دارند موضوع استفاده از نیروی جوان و آماده بکاری است که در عرصه انقلاب اسلامی وجود دارند و خیلی از مشکلات پیش راه را برداشته اند.

شکست محاصره تبلیغاتی دشمن آغاز شده است

مهدی مزگی نژاد کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرگزاری فارس از بیرجند در مورد شکست محاصره تبلیغاتی دشمن در گام دوم انقلاب ضمن تبریک دهه فجر، اظهار داشت: مقام معظم رهبری دیدگاه بلندی در مورد تکیه بر جوانان دارند و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یکی از  پایه های اساسی که مد نظر داشته و دارند موضوع استفاده از نیروی جوان و آماده بکاری است که در عرصه انقلاب اسلامی وجود دارند و خیلی از مشکلات پیش راه را برداشته اند. 

وی افزود: انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی روی دوش جوانان بوده، جوانانی که در حال حاضر سن آنها بالا رفته و دارای تجربه های فراوانی هستند و این تجربه ها را باید به نسل بعد از خودشان منتقل کنند. 
کارشناس سیاسی بیان کرد: در متن اصلی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری میفرمایند جوانها دوش خود را زیر بار انقلاب اسلامی بدهند چراکه جوانان دارای انگیزه، توان و علم هستند از دیدگاه گذشتگان استفاده میکنند و دیدگاهشان این است که مطالعات گذشته چراغ راه آینده است و میتوانند اینها را در مسیری که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هدایت کنند. 
مزگی نژاد عنوان کرد: در چهل سالگی انقلاب اسلامی یکی از عوامل مزدور دشمن گفت ما کاری خواهیم کرد که انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را نبیند اما این حرف در جامعه جمهوری اسلامی انگیزه پاسداری از انقلاب اسلامی را ایجاد کرد و بیانیه گام دوم که از زبان مقام معظم رهبری صادر شد به دشمن گفت ما ۴۰ سال را آمده ایم و بنا داریم این مسیر را ادامه داده و گام دوم نیز طی ۴۰ سال شکل میگیرد. 
وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم جواب سنگینی به یاوه گویی های دشمن بود، گفت: در متن و کلام قوی این بیانیه بحث حضور جوانان بود که یک پیام را به دشمنان داد و یک جواب به مسئولان، که جوانان را بین خود جای دهند راه را برای آنها باز کرده و به آنها مسئولیت بدهند. 
کارشناس سیاسی تبیین کرد: طبیعی است جوانان با فراز و نشییب هایی رو به رو باشند اما امروز جوانان میتوانند عرصه را با توجه به نیروی جوانی و انگیزه قوی به راحتی مدیریت کنند. 
مزگی نژاد تصریح کرد: لذا مسئولان باید همت کنند و مسیر را برای جوانان فراهم کنند چراکه این جوانان هستند که میتوانند در میدانهای مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی در مقابل دشمن بایستند و از انقلاب اسلامی پاسداری کنند. 
وی با بیان اینکه نتیجه و شرایط این فضاها را میتوان دید،ادامه داد: شرکت های دانش بنیانی که مقام معظم رهبری به شدت از آنها حمایت میکنند به دلیل این است که دست به کارهایی زدند که دشمن متحیر مانده است. 
کارشناس سیاسی گفت: جوانان ما نقاط ضعف دشمن را شناسایی کردند و معمولا نقطه ضعف دشمن تحریم علیه ما است چراکه دشمن تمام کارش را انجام داده و امروز احساس میکند با تحریم علیه ما میتواند ملت ایران را به زانو درآورد. 
مزگی نژاد بیان کرد: لذا جوانان ما دست روی خودکفایی و نوآوری گذاشتند تا بتوانند در مقابل تحریم های دشمن حرفی برای گفتن داشته باشند و امروز عملکرد جوانان ما در عرصه انقلاب اسلامی ثابت کرده اگر جوانان حمایت شوند به آنها بها داده و کارها به آنها واگذار شود میتوانند حماسه هایی بیافرینند که جواب خیلی از یاوه گویی های دشمن را بدهند و این مسائل ارزنده و مهمی است که امیدواریم در این مسیر موفق باشند. 
وی به تهاجم دشمن اشاره کرد و گفت: تهاجم دشمن یک زمانی نظامی بود اما هم اکنون تهاجم فرهنگی و در فضای مجازی است و دغدغه مقام معظم رهبری نیز در مورد فضای مجازی است به گونه ای است که گفتند اگر من رهبر نبودم مسئولیت فضای مجازی را عهده دار میشدم. 
کارشناس سیاسی بیان کرد: جنگ نظامی به دنبال جان جوانان بود اما فضای مجازی به دنبال تخریب فکر جوانان است و هم اکنون تغییرات در زندگی، رفتار، اخلاق و ... نتیجه تهاجم فرهنگی است. 
مزگی نژاد با بیان اینکه در دوران جنگ نظامی گردان و سپاهی برای مقابله با دشمن ایجاد شد، افزود: هم اکنون در بحث جنگ فرهنگی نیز گردانهای سایبری در بحث تولید محتوا ایجاد شده و اقداماتی انجام شده اما اقدامات باید متمرکز باشد و جزیره ای عمل نشود اگر متفرق کار شود به جایی نمیرسیم لذا مجموعه های فرهنگی باید کنار هم بنشینند یک جبهه واحد درست کنند و جوانها را بکاربگیرند.

وی افزود: در بحث تولید محتوا و تحلیل در زمینه دینی، قرآن، نهج البلاغه، مذهبی و سیاسی نیروهای خوبی داریم و لذا یک لشکر سایبری و فرهنگی قوی میخواهد که وارد میدان شود و توطئه های دشمن را نقش بر آب کند ضمن اینکه تمام تجهیزات نیز در این زمینه وجود دارد و هیچ مشکل و کمبودی نداریم. 

انتهای پیام/ ۶۹۰۶۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول