اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

خاک‌خوری تجهیزات پزشکی در انبار بیمارستان خورموج!

چندیست که در فضای مجازی برخی از کاربران از عدم استفاده برخی دستگاه‌های پزشکی و خاک خوری آنها در انبار بیمارستان زینبیه خورموج گلایه می‌کنند. آنها می‌گویند این دستگاه‌ها با هزینه زیاد از جیب بیت المال برای مصرف شهروندان تهیه شده و در شرایطی که این روزها مراجعات به مراکز درمانی زیاد شده، این دستگاه‌ها بلااستفاده مانده است.

خاک‌خوری تجهیزات پزشکی در انبار بیمارستان خورموج!

خبرگزاری فارس- شهرستان دشتی، آزاده حیدری نسب: تجهیزات پزشکی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های پزشکی هستند که وجود آنها برای درمان هر نوع بیماری لازم است. در واقع یک پزشک همواره به واسطه تجهیزات پزشکی مورد نظر و مجاز در حیطه تخصصی خود می تواند بیماران را درمان کند. وسایل پزشکی در قسمت‌های مختلفی از علم پزشکی از جمله دندانپزشکی، وسایل معاینه عمومی، زنان و زایمان، بیمارستان، تجهیزات آزمایشگاهی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

چندیست که در فضای مجازی برخی از کاربران از عدم استفاده برخی دستگاه‌های پزشکی و خاک خوری آنها در انبار بیمارستان زینبیه خورموج گلایه می‌کنند. آنها می‌گویند این دستگاه‌ها با هزینه زیاد از جیب بیت المال برای مصرف شهروندان تهیه شده و در شرایطی که این روزها مراجعات به مراکز درمانی زیاد شده، این دستگاه‌ها بلااستفاده مانده است. خبرنگار فارس به جهت بررسی صحت و سقم این موضوع اقدام پیگیری این مساله کرده است.

خاک خوری برخی تجهیزات پزشکی

یکی از فعالان اجتماعی دشتی در گفتگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه یک دستگاه گوش و حلق و بینی و یک دستگاه اتوکلاو حدودا چندین سال است که در انبار بیمارستان زینبیه در حال خاک خوردن است، اظهار داشت: این همه هزینه خرید دستگاه ولی بدون از استفاده در حال خاک خوردن است. این ظلم مضاعفی بر درمان بیمارستان است. کاش کمی بیشتر نظارت بر بیمارستان از طرف شبکه بهداشت شهرستان مردم شاهد بودند تا مردم از این خدمات دستگاه ها بی‌بهره نمانند.

 

مختار پزشک اضافه کرد: عدم مدیریت بر ساختار بیمارستان موجب شده است که بازده و راندمان کاری آن‌ها بسیار پایین بیاید و متاسفانه از دستگاه‌هایی که به آن‌ها داده‌اند به نحو احسن و در جهت خدمت‌رسانی به مردم استفاده نمی‌کنند.

پزشک عنوان کرد: این بیمارستان اصلا کارآیی لازم ندارد و باید از درون به وضعیت بیمارستان رسیدگی شود. نگرش درونی پرسنل بیمارستان باید کنترل شود چراکه در خدمات‌دهی به مردم سهل‌انگاری زیادی دارند.

گلایه از وضعیت خدمت رسانی 

یکی از شهروندان ساکن شهر خورموج نیز در گفتگو با خبرنگار فارس با گلایه از وضعیت خدمت رسانی به شهروندان در بیمارستان زینبیه خورموج بیان کرد: مجموعه بیمارستان خدمات‌دهی مناسبی ندارد‌ و از پرسنل باتجربه استفاده نمی‌کند.

مرتضی کاشفی با بیان اینکه محیط داخلی بیمارستان به خصوص قسمت جلو رادیولوژی و آزمایشگاه شبیه مهد کودک قدیمی می‌باشد، اضافه کرد: تجهیزات بیمارستان کامل نیست و طبق شنیده‌ها از تجهیزات موجود استفاده نمی‌شود.

۹۱ تخت فعال در بیمارستان زینبیه

رئیس بیمارستان زینبیه شهر خورموج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دشتی با بیان اینکه بیمارستان زینبیه با ۹۶ تخت مصوب که ۹۱ تخت آن فعال است، در حال ارائه خدمات به همشهریان عزیز می باشد، اظهار داشت: در نظام سطح‌بندی خدمات تشخیصی درمانی کشور برای هر شهرستان سطح خدمات قابل ارائه تعریف شده و چشم‌انداز توسعه آن نیز تعریف شده است که بر این اساس بیمارستان شهرستان در ابتدا موظف به ارائه خدمات تخصصی پایه است. این خدمات تخصصی علاوه بر بخش‌های تشخیصی و درمانی شامل رشته‌های بیهوشی، جراحی عمومی، داخلی، زنان و زایمان و کودکان می‌باشد که تلاش شده است این تخصص‌ها همواره در بیمارستان وجود داشته باشد.

 چرایی عدم استفاده از یک دستگاه اوتوکلاو

بهنام مجرد با اشاره به چرایی عدم استفاده از یک دستگاه اوتوکلاو در بیمارستان زینبیه خورموج با بیان اینکه این بیمارستان دارای دو دستگاه اتوکلاو که نیاز به سیستم بخار مرکزی ندارد و در حال حاضر از این دو دستگاه استفاده می‌شود و یک دستگاه هم نیاز به سیستم بخار مرکزی و هزینه بالای زیرساختی دارد، تصریح کرد: باید اذعان داشت که بیمارستان یک دستگاه اتوکلاو که وسیله‌ای جهت ضدعفونی کردن وسایل پزشکی است، دارد ولی به دلیل از بین رفتن زیرساخت‌های لازم به دلیل شرایط جوی منطقه و عدم کارآمدی سیستم بخار مرکزی، استفاده از این دستگاه مقدور نیست، مگر اینکه این زیرساخت‌های تخریب شده به دلیل پوسیدگی سیستم لوله‌کشی که هزینه‌ای بسیار  هنگفت دارد و فعلاً از توان مالی بیمارستان خارج است.

رئیس بیمارستان زینبیه شهر خورموج در ادامه خاطرنشان کرد: بیمارستان از دو دستگاه اتوکلاو دیگر که نیاز به سیستم بخار مرکزی ندارد جهت استریل کردن وسایل استفاده می‌کند و امنیت لازم را در استریل کردن وسایل به کار می‌گیرد که کاملاً مورد تائید مقامات بازرس و ارزیاب وزارتخانه است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

امروزه تجهیزات پزشکی به یکی از اجزای لاینفک بیمارستان‌های مدرن تبدیل شده‌اند و یک سوم تا نیمی از کل هزینه‌های پروژه‌ای بیمارستان‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و می‌طلبد که مسئولین استانی و شهرستانی نیز جهت حمایت از این بیماران و رفع کمبودهای مراکز بهداشتی و درمانی، در راستای جذب تجهیزات به‌روز و متخصصان مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان دشتی تلاش کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول