اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

جهانگیر الماسی: آرمان و رؤیا در سینمای ایران کمرنگ شده است

جهانگیر الماسی، بازیگر و کارگردان سینما گفت: چرا آرمان و رؤیا در سینمای ایران کمرنگ شده است؟ چرا جوان ما کانت را می‌شناسد اما سید جلال‌الدین آشتیانی را نمی‌شناسد؟

جهانگیر الماسی: آرمان و رؤیا در سینمای ایران کمرنگ شده است

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما با حضور در استودیو فارسینما در تعریف سیما گفت: سینما استفاده از زبان نگاتیو و دیجیتال برای تبیین زبان فردی به عنوان کارگردان، محقق، هنرمند و... به بقیه مردم است، بنابراین یک هنر اجتماعی است چون مخاطب دارد.

وی درباره جایگاه سینمای ایران گفت: سینمای های آن دچار چالش عجیبی است، مثلا گروهی از سینماگران ایرانی حدود ۲۵ سال زحمت کشیدند تا مسیر سینمای اروپایی دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ ایران را به سینمای آمریکایی و اکشن هالیوودی تغییر دهند. امسال در جشنواره دیدم که ریتم فیلم‌ها از سینمای پاراجانف هم کندتر است. سینمایی است که بعضاً رویا و آرمان ندارد، به ویژه ما که کشوری انقلابی و آرمانخواه هستیم. اما تناقض اینجاست که همانهایی که به پاراجانف و کوبریک بد می‌گفتند، شاگردانشان دارند این راه را می‌روند.

این سینماگر با اشاره به جشنواره کن فرانسه که جشنواره‌ای اقتصادی است، گفت: هدف جشنواره فجر ما مشخص نیست، اینکه چه معرفتی را تبلیغ می‌کند؟ ماهیتش مشخص نیست.

الماسی خاطرنشان کرد: ما با معرفت و تفکر دینی و فلسفی به سینما و جریان فرهنگ نگاه می‌کنیم. پس چرا نباید قصه‌های حکمی سهروردی و ملاصدرا و میرداماد را در سینما داشته باشیم. جوان ما کانت را می‌شناسد اما آسید جلال‌الدین آشتیانی را نمی‌شناسد.

وی در پایان گفت: ما به بررسی مسائل سینمای ایران در دهه‌های جدید نیاز داریم. برای این منظور باید یک آکادمی تشکیل شود که محل گفت‌وگو باشد.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول