اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

یادواره شهید شاخص رسانه ملی «عبدالرسول مصطفایی» برگزار شد

یادواره ملی شهید عبدالرسول مصطفایی، شهید شاخص سال ۱۴۰۰ در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) با حضور مقامات ملی و استانی در مرکز صدا و سیمای فارس برگزار شد.

یادواره شهید شاخص رسانه ملی «عبدالرسول مصطفایی» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یادواره ملی شهید عبدالرسول مصطفایی شهید شاخص سال ۱۴۰۰ در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) با حضور مقامات ملی و استانی در مرکز صدا و سیمای فارس برگزار شد.

جبلی، رییس سازمان صداوسیمای ایران اسلامی که به صورت ویدیو کنفرانس در این همایش حضور داشت گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند که شما از مرگ نمی‌تواند فرار کنید اما شهدا از مرگ مستثنی هستند و شهید زنده است.

بزرگترین الگو در دوران مسوولیت ما الگو گرفتن از شهدا است

جبلی در بیان زنده بودن شهید با اشاره به وصف آیت الله آملی در دیدار با وی افزود: خداوند می فرمایند شهید با چشم نگران مراقب و نگران ماست و از خداوند سوال می‌کنند که این افراد که قرار بود راه ما را ادامه دهند کی به ما خواهند رسید.

وی ادامه داد: در وظایف و مسوولیت های که بر عهده ما است باید بدانیم شهید زنده است و دارد ما را پایش می‌کند و به ما بشارت می‌دهد لذا بزرگترین الگو در دوران مسوولیت ما الگو گرفتن از شهدا است.

رییس سازمان صداوسیمای ایران با استناد به وصیت نامه شهید مصطفایی یادآور شد: شهید، شهادت را همان آغاز گر زندگى واقعى و معراج انسان به سوى خدا می داند و به  مادر، پدر، خواهر و برادرش می‌گوید، مادر خوبم هیچگاه کسى را به اندازه تو دوست نداشتم و امیدوارم که توانسته باشم پسر خوبى براى تو بوده باشم، پدر عزیزم عصاره رنج ومحنت امیدوارم توانسته باشم قسمتى از رنج‌هاى زندگیت را تسکین داده باشم، خواهران خوبم با اینکه دلم نمیخواهد شما را ترک کنم ولى عشق به شهادت سراپاى وجودم را فراگرفته و شما را به خدا مى سپارم، برادران عزیزم امیدوارم در پناه خدا باشید واستوار در مقابل کفر و الحاد و سربازان امام خمینى امیدوارم راهى بروید که مورد خشنودى خدا و ائمه اطهار باشد.

جبلی ابراز داشت: شهید مصطفایی همان شهیدی است که بعد از شهادت از خداوند سوال می‌کند آنهایی که قرار بود راه ما را ادامه دهند کجا رفته اند.

انقلاب ما هدیه الهی است

سهرابی مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس ضمن گرامی داشت یاد شهدا و دهه پرفروغ فجر گفت: امروز در عصر بسیار عجیب و غریبی در دنیا هستیم که دنیا بین زورمداران تقسیم شده و جمهوری اسلامی حرفی نو و گفتمانی جدید را به دنیا ارائه کرد لذا انقلاب ما هدیه الهی است که در فرمایشات امام هم به کرات وجود دارد.

وی به آیه ای از قرآن اشاره کرد و ابراز داشت: ایمان آوردیم و بر ایمان‌مان ثابت قدم مانده ایم و استوار بوده ایم و خداوند هم برکات خودش را بر ما نازل کرده و وعده داده که از آینده هیچ گونه نگرانی نداشته باشیم و نسبت به گذشته هم افسرده نباشید به شرط اینکه ما مقاومت کنیم و بعد از اینکه این هدیه به ما داده شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس ادامه داد: بزرگوارانی که لبیک به امامشان گفتند و پیمانی که با رهبر عزیزالشان بستند، مقاوم و صبور در خط مشخص امام و رهبری دارند لذا زحمت می‌کشند و کار می‌کند و شاخص هم معلوم برای اینکه ما راه را گم نکنیم و یکی از شاخص ها معرفی شهید شاخص است.

وی به نقل از سناتور آمریکایی یادآور شد: تحریم بر ملت ایران اثر نداشت و نتیجه عکس داشت که این وعده الهی است که محقق می‌شود.

انقلاب با چهار آمنه شروع شد

محمدی پور مدیرکل امور ایثارگران فارس نیز در این همایش گفت: استاد مطهری در دیدار تاریخی که با امام  در فرانسه داشتند ابراز کرد، من چهار آمنه را در امام دیدیم که  انقلاب هم با این چهار آمنه شروع شد.

وی ادامه داد:  آمنه به هدف، امام به هدف ایمان داشت و عزم جذب داشت که برای خدا بود، آمنه به راه، که راهش مشخص بود و آمنه به قومه، مردم هم قبول داشت که گفت جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد عنوان کردند.

محمدی پور چهارمین و اصلی ترین آمنه را آمنه به رب دانست و افزود: آمنه به رب عنصر اساسی این مسیرها است.

شهید مصطفایی سفارش می‌کرد که راه امام را پیش بگیریم

عبدالغفور مصطفایی برادر شهید عبدالرسول مصطفایی که خود نیز خبرنگار است، گفت: عبدالرسول مصطفایی همواره به ما سفارش می‌کردند که راه امام را پیش بگیریم و در این راستا دوستان عبدالرسول به جبهه رفتند و بر فرمان امام استوار ماندند.

در پایان این مراسم از مستند «گلوله و نوار» روایتی از اولین روزهای دفاع مقدس از نگاه اولین‌شهید خبرنگار دفاع مقدس به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد رضا نیرومند رونمایی شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول