اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تولید صندلی خودرو با مواد نانویی

یک شرکت دانش‌بنیان محلول پلی‌یورتان حاوی نانوذرات جهت تولید فوم سرد صندلی خودرو با مانایی فشاری در محدوده استاندارد خودروسازی تولید کرده است.

تولید صندلی خودرو با مواد نانویی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، یک شرکت دانش‌بنیان محلول پلی‌یورتان حاوی نانوذرات جهت تولید فوم سرد صندلی خودرو با مانایی فشاری در محدوده استاندارد خودروسازی تولید کرده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: «برای تولید صندلی خودرو، سپر، و برخی از تزئینات داخلی خودرو از ترکیبات پلی‌یورتان استفاده می‌شود. این ماده متشکل از دو جز اصلی است که یکی از آن‌ها ایزوسیانات است. تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) یکی از انواع ایزوسیانات‌ مورد استفاده در صنایع مختلف است که در صنعت خودروسازی، استفاده از این نوع ایزوسیانات ممنوع است. هر چند در صنایع دیگر نظیر مبلمان این نوع ایزوسیانات قابل استفاده می‌باشد. حذف TDI از ایزوسیانات موجب آسیب به خواص محصول نهایی یعنی فوم در صندلی خودرو می‌شود».

این فناور ادامه داد: «محققان این شرکت توانسته‌اند نوعی پیش‌پلیمر با فناوری‌نانو طراحی و تولید کنند که بی‌نیاز از TDI بوده و با استفاده از آن می‌توان صندلی‌های خودرو را با استانداردهای PSA صنعت خودروسازی تولید کرد.».

وی در پایان گفت: از آنجایی که ایزوسیانات‌ مصرفی در خطوط تولید شرکت‌های خودروسازی کشور به‌صورت وارداتی تامین می‌شود، این فناوری جدید می‌تواند تا ۴۰ درصد ارزبری را در بخش واردات مواد اولیه تولید فوم در این صنعت کاهش دهد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول