اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

حضورجهادگردان فوق تخصص اطفال در بیمارستان رازی بیرجند

به مناسبت ایام الله دهه فجر اردوی جهادی فوق تخصصی ارولوژی اطفال در بیمارستان رازی بیرجند برگزار شد.

حضورجهادگردان فوق تخصص اطفال در بیمارستان رازی بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به مناسبت ایام‌الله دهه فجر اردوی جهادی فوق تخصصی ارولوژی اطفال در بیمارستان رازی بیرجند برگزار و پزشکان این گروه جهادی، طی مدت دو روز به درمان بیماران ۱۸ کودک بستری که از نظر مجاری ادراری دچار مشکل بودند پرداختند.

دکتر« محمد نجفی سمنانی» فلوشیپ فوق تخصصی جراحی کلیه و پیوندکلیه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند با بیان اینکه همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب، گروه جهادی فوق تخصصی ارولوژی اطفال از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و مشهد در بیمارستان رازی بیرجند حضور یافتند، افزود: این گروه درمان تعدادی از بیماران هیپوسپادیاس(اختلال مادرزادی در دستگاه تناسلی خارجی کودکان)که دچار بیماری سخت و مشکلی  بودند و نیاز به چند مرحله عمل داشتند را انجام دادند.
وی با اعلام اینکه حضور این گروه جهادی در شهریورماه به دلیل اوج‌گیری شیوع کرونا لغو شد، خاطرنشان کرد: طبق بررسی و برآورد پزشکان این گروه، تعداد زیادی از این کودکان بستری شده در بیمارستان نیاز به چند مرحله عمل جراحی دارند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

دکتر «حسین‌امیر زرگر» فوق تخصص ارولوژی اطفال بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران نیز گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی خراسان‌جنوبی که از مراکز دارای ارولوژیست اطفال دور بوده و بیمارانی در این استان وجود دارد که از نظر وسع مالی امکان مراجعه به سایر شهرها و سکونت چند روزه برای رفع مشکل درمانی ندارند، به پیشنهاد دکتر نجفی سمنانی این اردو برنامه‌ریزی شد تا دردی از مردم این منطقه کم شود.

وی با بیان اینکه حضور در اینجا را انجام وظیفه می‌دانیم افزود: با توجه به اینکه تعدادی از بیماران دچار هیپوسپادیاس شدید هستند که مرحله اول عمل آنان طی این دو روز انجام شد و مرحله بعدی نیز باید با حداقل فاصله 6 ماهه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول