اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عزم تاجیکستان و ترکیه برای ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری مشترک

سفیر تاجیکستان در استانبول و رئیس اداره توسعه و حمایت از کسب و کار کوچک و متوسط ترکیه موضوع ایجاد صندوق سرمایه گذاری مشترک را بررسی کردند.

عزم تاجیکستان و ترکیه برای ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری مشترک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «اشرف جان گل اف»، سفیر تاجیکستان در ترکیه و «حسن بصری کورت»، رئیس اداره توسعه و حمایت از کسب و کار کوچک و متوسط ترکیه دیدار و گفت و گو کردند.

در جریان این ملاقات طرفین در مورد وضعیت کنونی و گام‌های بعدی در زمینه اجرای توافقات به دست آمده در یازدهمین اجلاس کمیسیون بین دولتی همکاری‌های اقتصادی دو کشور، بحث و تبادل نظر کردند.

به طور ویژه، دو جانب توافق در مورد ایجاد یک صندوق سرمایه گذاری مشترک برای تامین مالی مشاغل کوچک و متوسط دو کشور در تاجیکستان را بررسی کردند.

در طول این نشست خاطرنشان شد که سال‌های 2022-2026 در تاجیکستان به عنوان سال‌های توسعه صنعتی اعلام شده است.

طرفین همچنین توافق کردند برنامه‌ای بر اساس تفاهمنامه همکاری بین کمیته‌های دولتی سرمایه گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان و اداره توسعه و حمایت از کسب و کار کوچک و متوسط ترکیه که در حاشیه یازدهمین اجلاس کمیسیون بین دولتی همکاری‌های اقتصادی دو کشور امضا شده، تهیه کنند.

طبق آمار تجارت متقابل تاجیکستان و ترکیه در سال 2021 میلادی 390.5 میلیون دلار بوده است.

دو کشور در تاریخ 29 ژانویه 1992 روابط دیپلماتیک برقرار و در طول 30 سال بین تاجیکستان و ترکیه بیش از 70 سند دوجانبه در زمینه‌های مختلف به امضا رسیده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول