اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه ترکش‌های حملات یمن؛ جنگنده‌ها و ناوشکن آمریکایی به کمک امارات می‌روند

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن برای مقابله با حملات یمن، ناوشکن موشک‌انداز و جنگنده‌ در ابوظبی مستقر می‌کند.

ادامه ترکش‌های حملات یمن؛ جنگنده‌ها و ناوشکن آمریکایی به کمک امارات می‌روند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی حملات اخیر یمنی‌ها به امارات متحده عربی را محکوم کرد و به این مقام اماراتی قول کمک داد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار یک بیانیه از تماس تلفنی روز سه شنبه (دیروز) لوید آستین وزیر دفاع این کشور با محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی خبر داد؛ تماسی که دو طرف درباره حملات اخیر موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی رایزنی کردند.

طبق بیانیه پنتاگون، آستین و بن زاید «درباره حملات اخیر حوثی‌ها علیه امارات متحده عربی که منجر به تلفات غیرنظامی شد و همچنین نیروهای مسلح آمریکا و اماراتی مستقر در پایگاه هوایی الظفره را تهدید کرد، گفت‌و‌گو کردند. وزیر (دفاع آمریکا) بر محکومیت شدید این حملات و تعهد خود به شراکت استراتژیک ایالات متحده و امارات تاکید کرد».

طبق این روایت، آستین با بن زاید «طیف وسیعی از اقدامات وزارت دفاع برای حمایت از امارات متحده عربی را بررسی کرد. این اقدامات شامل تداوم ارائه اطلاعات هشدار اولیه، همکاری در پدافند هوایی و ارسال ناوشکن یو‌اس‌اس کول نیروی دریایی ایالات متحده مجهز به موشک هدایت شونده برای شراکت با نیروی دریایی امارات متحده عربی در ابوظبی است».

پنتاگون افزود، وزیر دفاع آمریکا به ولیعهد ابوظبی تصمیم خود برای استقرار هواپیماهای جنگنده نسل پنجم جهت کمک به امارات متحده عربی در برابر تهدید فعلی را اطلاع داد؛ تصمیمی که «یک سیگنال روشن است مبنی بر اینکه ایالات متحده در کنار امارات متحده عربی به عنوان یک شریک راهبردی دیرینه می‌ایستد».

قول وزیر دفاع آمریکا به ولی‌عهد ابوظبی و اعلام تصمیم واشنگتن برای ارسال ناوشکن و نسل پنجم جنگنده‌های آمریکا به امارات متحده عربی در شرایطی اتخاذ شده که طی روزهای اخیر حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی و دبی خبرساز شده است.

مقام‌های انصارالله و دولت نجات ملی یمن بارها درباره تجاوزات و نقش آفرینی منفی امارات متحده عربی به عنوان عضو ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی هشدار داده‌اند و اعلام کرده‌اند، در صورت تداوم این تجاوزات ، حملات تلافی جویانه یمنی‌ها به امارات ادامه خواهد یافت.

بر همین اساس، یک منبع مسئول در وزارت خارجه یمن در واکنش به حملات پهپادی و موشکی اخیر نیروهای این کشور در عمق عربستان سعودی و امارات عربی متحده گفت که این عملیات‌ها، غافلگیرانه نیست. به گفته او، عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، نتیجه طبیعی هشدارهای پیشین [صنعاء] است که کشورهای متجاوز عربستان و امارات، برداشت اشتباهی از آن داشتند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول