اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اختلاف‌افکنی مافیای قدرت بین مسوولان عامل اصلی عقب‌ماندگی میانه است/ ورود نمایندگان به تخلفات فولاد میانه

نماینده مردم میانه در مجلس اختلاف‌افکنی مافیای قدرت بین مسوولان و نمایندگان را عامل اصلی عقب‌ماندگی این شهرستان دانست و گفت: مافیای قدرتی که در فولاد میانه و آذربایجان ریشه دوانده، از ورود مدیران بالادستی و نمایندگان مجلس به تخلفات رخ‌داده احساس خطر کرده‌اند.

اختلاف‌افکنی مافیای قدرت بین مسوولان عامل اصلی عقب‌ماندگی میانه است/ ورود نمایندگان به تخلفات فولاد میانه

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد برخی حواشی در خصوص شرکت فولاد میانه  اظهار داشت: ۱۴۰ روستا از ۴۰۰ روستای میانه از راه ارتباطی مناسب محروم هستند و بیش از ۹۰ روستای آن با بحران جدی آب شرب و ۱۰۰ روستا نیز با اختلال شبکه‌های مخابراتی مواجه هستند و دلیل چنین عقب‌ماندگی‌ها در بزرگترین شهرستان شمال‌غرب را باید در این موضوع جستجو کرد که عده‌ای از اختلاف بین نمایندگان شهرستان و نیز اختلاف بین نمایندگان و مسوولان برای تأمین منافع خود سوءاستفاده کنند.

وی افزود: مافیای قدرتی که در فولاد میانه و آذربایجان ریشه دوانده، از ورود مدیران بالادستی و نمایندگان مجلس به عنوان امانت‌دار و دارای وظیفه قانونی نظارت به بحث تخلفات رخ داده در این حوزه احساس خطر کرده و سعی دارند با شایعه‌سازی و تخریب رسانه‌ای همچنین انتشار اخبار نادرست ضمن تشویش اذهان عمومی، نمایندگان را مداخله‌گر و اقدامات قانونی آنها را در بررسی تخلفات صورت گرفته در فولاد میانه به عنوان دخالت در انتصاب مدیران جلوه دهند در حالیکه وظیفه ما نظارت و حتی تحقیق و تفحص در چنین موضوعاتی است.

نماینده مردم میانه تصریح کرد: البته مردم و به ویژه صنف کارگری شهرستان از ورود نمایندگان به این موضوع استقبال می‌کنند، چراکه شرکت فولاد میانه از ۲۰ سال پیش همزمان با فولاد نیشابور آغاز به‌کار کرده و همان کادر و نیروهای فولاد میانه که دوره‌ها و آموزش‌های لازم را در ایتالیا دیده بودند، فولاد نیشابور را راه‌اندازی کردند.

اسماعیلی اضافه‌کرد: اکنون فولاد نیشابور راه‌اندازی فاز ۹ خود را نیز پشت سر می‌گذارد و در مقابل فولاد میانه در فاز دو در جا می‌زند و این عقب‌ماندگی نشان از مدیریت ضعیف و نظارت ناکافی بر عملکرد مدیران این حوزه بوده و بر همین اساس نمایندگان مجلس  به موضوع تخلفات در مجموعه فولاد میانه ورود کرده و با جلسات متعدد با وزیر صمت و معاونان وی و نیز شرکت ملی فولاد ایران به دنبال ریشه‌یابی و اصلاح وضعیت فعلی این شرکت هستند.

وی ادامه داد: اکنون اراده‌ای جدی برای مقابله با چنین رویکردهای مافیایی در شهرستان به وجود آمده و نمایندگان مجلس یازدهم به عنوان مجلسی ارزشی، دلسوز، ضد فساد و انقلابی، به طور جدی پیگیر مقابله با تخلفات و مفسده‌های موجود هستند و تخریب و تحقیر این مجلس پیش از شروع کار نیز نشانه ترس دشمن و برخی جریان‌های داخلی در این خصوص است تا این ذهنیت را القا کنند که اقدامات نمایندگان باندی و جناحی است.

اسماعیلی ادامه داد: در حالی که برای نخستین بار دو نماینده میانه بدون توجه به این حواشی با اتحاد و همدلی برای حل مشکلات شهرستان همکاری می‌کنند، کاسبان اختلاف به دنبال برهم زدن این وحدت و دلسردی و ناامیدی مردم هستند.

وی متذکر شد: در کنار این وحدت نمایندگان مجلس، شاهد حضور فرمانداری در شهرستان میانه هستیم که زمینه‌ساز وفاق و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی شده و هر هفته بازدیدهایی به صورت کارگروهی با حضور نمایندگان ادارات در کنار فرماندار و نمایندگان مجلس از روستاهای مختلف شهرستان انجام می‌شود که این اقدامات سه جانبه موجب دلگرمی و امیدواری مردم به حل مشکلات عدیده در حوزه‌های مختلف شده هست.

وی افزود: ما نیز به عنوان منتخبان همین مردم بدون توجه به این حاشیه‌سازی‌ها و تخریب کاسبان اختلاف، به ماموریت و وظیفه قانونی خود ادامه خواهیم داد.

مخاطبین «فارس من» دغدغه‌ای مبنی بر «انتقاد از دخالت نمایندگان استان در عزل و نصب مدیران فولاد میانه» به ثبت رساندند و درخواست پیگیری داشتند.

انتهای پیام/60015/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول