اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بازگشت واحد ۳۱۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور

مدیرعامل نیروگاه رامین گفت: واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ نیروگاه رامین اهواز که بدلیل مشکلات فنی طی روزهای گذشته از مدار تولید خارج شده بود مجددا به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

بازگشت واحد ۳۱۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور

خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: سوخت اصلی واحدهای نیروگاه رامین گاز است و قابلیت استفاده از سوخت مازوت بعنوان سوخت اضطراری را دارند.

وی افزود: با توجه به افزایش برودت هوا و پیک مصرف انرژی گاز در سراسر کشور، تامین سوخت گاز مورد نیاز هر ۶ واحد نیروگاه رامین دچار چالش شده و طی روزهای گذشته ناگزیر شدیم در واحد شماره ۶ این نیروگاه از سوخت مازوت جهت تولید برق مورد نیاز مردم و صنایع استفاده کنیم. 

مدیرعامل نیروگاه رامین گفت: متاسفانه سوخت مازوت آسیب‌های جدی به تجهیزات نیروگاهی وارد می‌کند که باعث ایجاد مشکلات فنی، تحمیل هزینه‌ها، افزایش استهلاک و کاهش عمر واحد نیروگاهی و نهایتا کاهش سطح تولید انرژی برق می‌شود.

وی با اشاره به توان واحدهای این نیروگاه بخاری در تولید و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور، ادامه داد: واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ بدلیل استفاده از سوخت مازوت و بروز چالشهای فنی طی روزهای گذشته از مدار تولید خارج شده بود و با رفع این مشکلات توانستیم این واحد نیروگاهی را مجددا به شبکه سراسری برق کشور متصل کنیم.

محمدی تصریح کرد: مهمترین اقدامات تعمیراتی در این عملیات اسیدشویی ایرهیتر، رفع نشتی‌های بخار از لوله‌های بویلر و همچنین بهسازی والوهای و سایر تجهیزات جانبی این واحد است.

به گزارش خبرگزاری فارس، نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول