اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

بازار سمساری مشکین دشت با حکم قضایی رفع سد معبر می‌شود

بلوار تقی پناه مشکین دشت به جای معبر خودروها، نمایشگاهی برای اجناس سمساری‌ها و مبل فروشی‌ها شده و برای چندمین بار قرار است با حکم قضایی رفع سد معبر و ساماندهی شود.

بازار سمساری مشکین دشت با حکم قضایی رفع سد معبر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، بلوار تقی پناه مشکین دشت یا محله سراب حدفاصل بلوار صیادشیرازی و خیابان هدایتکار به عنوان خیابان اصلی مشکین دشت، از سال‌های دور تا کنون یکی از مراکز شناخته شده در سطح استان برای سمساری‌ها و مراکز فروش لوازم دست دوم بوده است. 

از بانک ملی واقع در نبش خیابان هدایتکار که وارد بلوار تقی پناه بشوی و چند قدم که پیش بروی، فراموش می کنی که اینجا یک بلوار با یک ردیف درختان تنومند در وسط ، جدول و پیاده رو و خانه‌ها در اطراف است. گویا وارد سالن پذیرایی روبازی شده ای که در گوشه و کنار و دو طرف مبل‌های مختلفی چیده شده و اگر خوابت بگیرد حتی سرویس خواب، کمد و .... هم در دسترس شماست. نمایشگاهی از مبل‌های استیل تا اسپرت، چستر و غیره به راحتی در دو طرف بلوار چیده شده و انگار نام بلوار و عبور ماشین‌ها از این معبر خنده دار به نظر می‌رسد.  

وانت‌هایی هم در مسیر هست که هر چند قدم، به صورت عمودی عرض بلوار را در برگرفته و به خودروهای عبوری دهن کجی می‌کنند، با این اوصاف تنها شاید مسیر عبور یک ماشین آن هم به سختی از حاشیه وسط بلوار ممکن باشد. گویا حق در این معبر به مبل‌ها می‌رسد نه به ماشین‌های عبوری!

حسین بغدادی، شهردار مشکین دشت، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس از رفع سد معبر و ساماندهی بلوار شهید تقی پناه خبر داده و گفت: برای ساماندهی بلوار شهید تقی پناه از دادستان محترم شهرستان دستور قضایی لازم اخذ شده است و تا چند روز آینده ساماندهی این بلوار و رفع سد معبر خودروها و مبل‌های موجود در مسیر این معبر انجام خواهد شد.

وضعیت همان آش و همان کاسه!

اما مسئله اینجاست که طی چندسال گذشته با اعتراض اهالی سراب و شهروندان مشکین دشتی، بارها شهرداری با حکم دادستانی و به کمک نیروی انتظامی به ساماندهی این بلوار و پاکسازی آن از سرویس‌های چوبی و مبلمان موجود در این مسیر اقدام کرده و پس از مدتی دوباره وضعیت به شکل قبلی درآمده است.

 به نظر می‌رسد این اقدام، مرهمی کوتاه بر این زخم کهنه و دور باطلی است که به وضعیت دوباره «همان آش و همان کاسه» می‌رسد!

با دقت که نگاه می‌کنی، اغلب مغازه‌های این معبر که حالا علاوه بر سمساری‌ها، برخی نوفروشی‌ها هم در آن جاخوش کرده‌اند، برای این شغل بسیار کوچکند و مثل انباری شب‌ها مبل و میزها را روی هم دپو کرده و صبح همه را در خیابان می چینند و به نمایش می گذارند. 

پس کاملا واضح است که جمع آوری مبل‌ها، وانت‌ها...و رفع سدمعبر حتی به ضرب و زور قانون و نیروی انتظامی نمی‌تواند راهگشا باشد و پس از مدتی دوباره وضعیت به شکل قبل بر می‌گردد و این درگیری شهروندان و شهرداری همچنان ادامه دارد؛ مگر اینکه راه حلی اساسی برای آن در نظر گرفته شود.

اهالی منطقه همیشه از ناامنی ناشی از وجود اراذل در اطراف سمساری‌ها، ترافیک ناشی از وجود مبل‌ها و سد معبر این منطقه گلایه داشته و دارند و شهرداری مشکین دشت برای رفع سد معبر در بلوار تقی پناه بارها در معرض درگیری با عوامل و کسبه راسته سمساری ها قرار گرفته، اما نتیجه همانی است که امروز می‌بینیم. 

لزوم ایجاد راهکاری جدید برای کاسبی سمساری‌ها

آنچه مسلم است شهرداری دست تنها نمی‌تواند از پس رفع این مشکل بر بیاید و باید با همکاری و همراهی نهادهای حاکمیتی، امنیتی و قضایی شکل دیگری برای کاسبی این مغازه‌ها در نظر بگیرد. طبق گفته‌ها شهرداری در سال‌های گذشته حتی مکانی برای انتقال سمساری‌ها در نظر گرفته اما ظاهرا به دلیل قدمت و سرشناسی در سطح استان حاضر به جابجایی نشدند. 

شاید سنگفرش کردن این بلوار و یا الزام مغازه‌ها برای ادغام چند مغازه و تامین فضای نمایشگاهی در صورت امکان، استقرار آنها در کنار بازار مبل امام علی و.... بتواند روش موثری برای رفع این مشکل همیشگی باشد. 

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول