اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

تیم محبوب بوشهری در پرتگاه سقوط/ کارگردانی برای حذف شاهین از لیگ؟!

بی‌مدیریتی در تعیین تکلیف شاهین و بی‌توجهی به احساسات هواداران باعث شد تا این تیم فقط سه روز مانده به شروع لیگ دسته اول با مهدی قنبری سرمربی بومی استارت بزند و نبود بازیکن در بازار نقل و انتقالات پیش فصل این تیم روی به بازیکنان رده پایه آورد ولی‌ عدم هماهنگی و مهمتر از همه‌ عدم حمایت مسؤولان باعث شد این تیم در انتهای جدول جا خوش کند.

تیم محبوب بوشهری در پرتگاه سقوط/ کارگردانی برای حذف شاهین از لیگ؟!

خبرگزاری فارس -بوشهر، محمدرضا زائری: اردیبهشت ماه سال ۹۸ بود که جشن صعود شاهین با پیروزی مقابل سرخپوشان پاکدشت در پایتخت با هدایت عبدالله ویسی رقم خورد تا بوشهری‌ها یک هفته کامل به جشن و پایکوبی به پردازند ولی دیری نشد که با یک خبر مبنی برعدم تیمداری حرفه‌ای شاهین در لیگ برتر این شیرینی به کام هواداران تلخ شد ولی با رایزنی مسؤولان استانی مجوز یک‌ساله این تیم گرفته شد.

ولی روند جذب بازیکن در فصل و نقل و انتقالات به کام عبدالله ویسی و هوادارانش خوش نیامد و این تیم با حضوری یک‌ساله مجدداً به لیگ یک سقوط کرد و در این لیگ نیز با فراز کمالوند و جذب بازیکنان با تجربه و گران قیمت گرچه شروع خوبی نداشت ولی یک هفته تا پایان لیگ یک پرنده محبوب بوشهری‌ها مدعی صعود بود ولی با شکست در شیراز مقابل فجر از قافله جا ماند.

بی‌مدیریتی در تعیین تکلیف شاهین و بی‌توجهی به احساسات هواداران باعث شد تا این تیم فقط سه روز مانده به شروع لیگ دسته اول با مهدی قنبری سرمربی بومی استارت بزند و نبود بازیکن در بازار نقل و انتقالات پیش فصل این تیم روی به بازیکنان رده پایه آورد ولی‌ عدم هماهنگی و مهمتر از همه‌ عدم حمایت مسؤولان باعث شد این تیم در انتهای جدول جا خوش کند.

پروژه حذف شاهین در لیگ امسال به خوبی کارگردانی شد
برای بررسی این روند صعودی و نزولی شاهین از لیگ برتر تا لیگ یک با ولید صفری سنگربان سابق تیم ملی کشورمان و کارشناس فوتبال استان به گفتگو پرداختیم که وی در این خصوص به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: سالهاست موضوعی که گیربانگیر فوتبال ماست لاینحل باقی مانده و خواستگاهی برای عبور از آن توسط مدیران مرتبط دیده نشده است تا تبعات آن همچنان یقه گیر جوانان و علاقمندان باشد.

وی افزود: واقعیت امر این است که اهالی فن و رسانه‌ها و غیره…که می‌توانند در انعکاس این معضلات تاثیرگذار باشند متاسفانه به نحوی درگیر منافع شخصی شده اند.

کارشناس فوتبال بوشهر با بیان اینکه داستان شاهین شهرداری بعد جالبی برای بعضی‌ها دارد و برای خیلی‌ها دردناک و غم‌انگیز عنوان کرد: می‌بایست بدانید قبل از شروع لیگ امسال این پروژه (حذف شاهین) رقم خورد یعنی سیاستی که با برنامه و محوریت همراه با بازیگران مهار وقدرت طلب آغاز شد و آنهم زمانی به این تیم حمله‌ور شدن که دیگر راهی برای تقویت تیم از هر لحاظ وجود نداشت.

وی تصریح کرد: سناریوی که نویسنده‌اش هنوز در پشت پرده به کارگردانی آن مشغول است. بیاید از منظر دیگری به این داستان نگاه کنیم و آن هم اینکه تفکراتی که این سقوط را رقم زدند می‌توانستند در جهت بهبود شرایط قدم بردارند یعنی با پذیرفتن مسؤولیت اجتماعی به مطالبات هواداران، پیشکسوتان و جوانان توجه و اهمیت می‌دادند تا امید وانگیز آن‌ها که ساختار ریشه‌ای این جامعه هستند از بین نرود.

فوتبال بوشهر و شاهین در گود مافیا دفن شدند
ولید صفری با بیان تأسف از حضور مدیران ناکارآمد در ورزش و فوتبال اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر در بیشتر مدیریت‌ها افراد ناکارآمد قرار دارند و مدیر ارشد استان هم ورزش را در اولویت‌های خاص قرار نداده است و از این رو همگی شاهد تلخ‌ترین حادثه‌ها و شکستن غرور بوشهری‌ها در رسانه‌های ملی هستیم و جدیدترین آبروریزی این بود که تیمی که پول پرداخت هتل ندارد. این پیام بسیار خطرناک است یعنی فروپاشی وجدان و شرافت در قلب مردم و جامعه که حقیقت امر شاهین و علی الخصوص فوتبال بوشهر بدون شک در گود مافیا دفن شدند و این حس بسیار بد و تنفرانگیزی را در جامعه بجا گذاشته است.


حمایت از شاهین وظیفه ذاتی و طبق قانون بود
برخی هواداران می‌گویند در زمان شهردار سابق از تیم بزرگسالان و رده‌های پایه این باشگاه حماتی خوبی صورت می گرفت تا جایی که این تیم دغدغه مالی نداشت و نتایج خوب و رضایت بخشی نیز کسب کرد تا هواداران این تیم پرطرفدار بوشهری رضایت کامل داشته باشند.

حسین صالحیان به خبرنگار ما گفت: دلایل حمایت ما در سال قبل از تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر مباحث استان و شورای شهر بود و این یک وظیفه ذاتی ما بود که می‌بایست انجام می‌شد و این حمایت‌ها طبق ضوابط و قوانین جاری انجام شد و اگر در حال حاضر حمایتی نمی‌شود شاید دوستان دغدغه‌های خاص خودشان را دارند که من بی‌خبرم ولی ما در جهت نشاط جامعه این مهم را انجام دادیم.

شهردار سابق بوشهر با بیان اینکه همه چیز طبق قانون صورت می‌گرفت عنوان کرد: بر اساس بودجه و مصوبات دستور العمل‌های از وزارت کشور که به استان داده شده بود که می‌توان در لیگ یک تیمداری کرد ما این امر مهم را در راستای حمایت از شاهین و هوادارانش انجام دادیم.

وی تصریح کرد: با پیشنهاداتی که بنده دادم و شورای شهر هم مواردی که مورد نیاز بود مصوب کردند اقدام به تیمداری کردیم و هماهنگی‌های بین شورا و شهرداری در این خصوص به خوبی شکل گرفت و سعی کردیم که حتی کارهای بزرگتری برای شاهین انجام دهیم که با بدشانسی از صعود به لیگ برتر بازماندیم.

صالحیان در خصوص حمایت‌های مسؤولان استان در همین راستا هم اظهار کرد: خوشبختانه از سوی مسؤولان استان هیچ گونه سنگ اندازی مبنی بر هزینه تیمداری انجام نمی‌شد و بلکه شاهد حمایت‌های معنوی در راستای تقویت و حمایت تیم و هوادارانش نیز صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول