اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لغو هزاران پرواز و طوفان سنگین زمستانی در شرق ایالات متحده

منابع خبری از طوفان سنگین زمستانی در شرق آمریکا و لغو هزاران پرواز و گرفتاری مردم خبر دادند.

لغو هزاران پرواز و طوفان سنگین زمستانی در شرق ایالات متحده

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طوفان قدرتمند زمستانی همراه با برف سنگین و بادهای شدید روز شنبه سواحل شرقی ایالات متحده را درنوردید و با اعلام هشدارهای هواشناسی شدید در منطقه‌ای حدود ۷۰ میلیون نفری، هزاران پرواز لغو شدند و گرفتاری‌هایی برای مردم ایجاد شد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» با وجود هشدارهای  وزش کولاک، شهرهایی مانند «نیویورک» و «بوستون» صبح شنبه به وقت محلی طوفان سنگین را  متحمل شدند و هشدار یخ زدگی تا جنوب فلوریدا اعلام شد و سرویس ملی هواشناسی  هشدارهای مختلف تا حتی سقوط درختان را اعلام کرد.  

«اریک آدامز» شهردار نیویورک روز جمعه در توییتی اعلام کرد که ۳۰ سانتی متر برف پیش بینی شده است. وی  از شهروندان نیویورک خواست در صورت امکان در خانه بمانند. بنابر اعلام مرکز ردیابی  پروازی، حدود ۳۵۰۰ پرواز روز شنبه به مقصد داخل یا خارج از ایالات متحده لغو شد و ۷۰۱ پرواز روز یکشنبه نیز تاکنون لغو شده است. این در حالی است که شمار لغو پروازها در روز جمعه به بیش از ۱۴۵۰ رسید.

فرمانداران نیویورک و نیوجرسی نیز وضعیت اضطراری اعلام کردند، در حالی که شهردار بوستون وضعیت اضطراری برفی اعلام کرد. «کتی هوچول» فرماندار نیویورک نیز از مردم خواسته از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

 

طوفان قدرتمند، سرما و یخبندان در مناطق شمال شرقی آمریکا و میانی اقیانوس اطلس موجب اعلام وضعیت اضطراری در چندین ایالت شده و گارد ملی آمریکا به حالت آماده باش درآمده است.

سه هفته پیش در پی فاجعه بی‌سابقه طغیان چندین گردباد در ایالت کنتاکی و وقوع طوفان در مرکز و جنوب آمریکا حداقل ۸۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شدند.

دانشمندان فدرال به تازگی اعلام کردند که سال ۲۰۲۱ سال فاجعه‌بار و مرگبار دیگری به لحاظ بلایای طبیعی و آب و هوایی در ایالات متحده بود. اداره ملی اقیانوسی و جوی گزارش داد که ۲۰ فاجعه جداگانه رخ داده که هر یک حداقل یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است. 

طبق این گزارش، در مجموع هزینه بلایای ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ از ۱۴۵ میلیارد دلار فراتر رفت که جایگاه سوم به لحاظ پرهزینه‌ترین را ثبت کرد. سال ۲۰۲۱ همچنین سال مرگباری برای آمریکا بود: حداقل ۶۸۸ آمریکایی در بلایای طبیعی جان باختند. این بیشترین تلفات ناشی از بلایا برای ایالات متحده از سال ۲۰۱۱ تاکنون و بیش از دو برابر ۲۶۲ مورد سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول