اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

جلوه‌های تاریخ معاصر شهر در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

شهردار منطقه 12 اعلام کرد: منطقه 12 پایتخت به عنوان قلب تهران، جلوه‌های تاریخ معاصر شهر را در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران به نمایش می‌گذارد.

جلوه‌های تاریخ معاصر شهر در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، امیر یزدی، شهردار منطقه 12 تهران درباره  پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهارداشت: به دلیل غنای فرهنگی و تاریخی این منطقه به عنوان قلب طهران و حرف‌های زیادی که در حوزه تهران‌گردی دارد، نیاز به فضای مجزایی برای بازنمایی همه‌جانبه این ارزش‌ها در این نمایشگاه احساس شد که در این فضا توزیع اقلام گردشگری نظیر نقشه گردشگری منطقه، کتاب جامع گردشگری قاب طهران و... صورت می‌گیرد.

یزدی با بیان این مطلب که منطقه 12 روایت‌های فراوانی از تاریخ معاصر شهر را در دل خود پنهان کرده، افزود: به منظور آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با این روایت‌ها دو تور رایگان تهران‌گردی، ویژه منطقه 12 در نظر گرفته‌ایم که شامل بازدید از گذر میرزامحمود وزیر و گذر امامزاده یحیی (علیه‌السلام) می‌شود. تهران‌گردان و تهران‌دوستانمی‌توانند با ثبت‌نام در غرفه ویژه منطقه 12 در این نمایشگاه از این تورها بهره ببرد.

وی درباره فراهم‌شدن امکان بازدید از نمایشگاه برای شهروندان منطقه 12 نیز بیان کرد: طی روزهای برپایی نمایشگاه برای محلات 14گانه شهرداری منطقه 12 از طریق هماهنگی با نواحی 6گانه، امکان بازدید از نمایشگاه فراهم خواهد بود.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که پانزدهین دوره آن در حال برگزاری است، از امروز، شنبه 9 بهمن آغاز شده و تا 12 بهمن‌ماه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر دایر است. این نمایشگاه که به همت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برپا شده، با رویکرد معرفی جاذبه‌های گردشگری به منظور خلق ایده‌های جدید برای رونق این صنعت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. 

شهرداری تهران به عنوان مشارکت‌کننده در این نمایشگاه 2 غرفه دارد که یکی مربوط به اراضی عباس‌آباد و دیگری مربوط به سازمان‌های وابسته به گردشگری شهرداری تهران مثل سازمان فضاهای فرهنگی، خانه سیمین و جلال، مجموعه فرهنگی و گردشگری خلیج‌فارس که شامل دریاچه چیتگر و... است، باغ پرندگان، برج میلاد و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و شهرداری‌های مناطق 22گانه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول