اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

نمایشگاه مجازی کتاب طی 6 روز 45 میلیارد تومان فروخت

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در حالی ششمین روز برگزاری خود را پشت سرگذاشت که آمار فروش این نمایشگاه از مرز ۴۵ میلیارد تومان عبور کرد.

نمایشگاه مجازی کتاب طی 6 روز 45 میلیارد تومان فروخت

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در حالی ششمین روز برگزاری خود را پشت سرگذاشت که آمار فروش این نمایشگاه از مرز ۴۵ میلیارد تومان عبور کرد.

فروش ۴۵ میلیارد تومان کتاب در ۶ روز

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در پایان ششمین روز، فروش ۴۵۵ میلیارد و ۱۰۵ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۱۹۹ ریالی کتاب را تجربه کرد.

در پایان این روز ۷۰۰ هزار و ۳۰۳ نسخه کتاب به مبلغ ۴۵۵ میلیارد و ۱۰۵ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۱۹۹ ریال به فروش رسید.

تاکنون ۱۲۴ هزار و ۳۱۸ سفارش برای ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه ثبت شده است که از این تعداد ۸۰ هزار و ۴۶۰ سفارش تحویل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران شد و مابقی به تعداد ۴۰ هزار و ۳۰۹ سفارش در انتظار ارسال است.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

امروز همزمان با هفتمین روز از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران چهار نشست و چهار کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

عناوین نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی روز هفتم به شرح زیر است؛

نشست «چیستی و ضرورت‌های سیر مطالعاتی در حوزه ادبیات داستانی»
نشست «بررسی ویرایش متون خاطره‌نگاری مستند»
نشست «کودکی ما در جنگ (جایگاه ادبیات کودک و نوجوان در افغانستان)»
نشست «شناخت جریان ترجمه طنز»
کارگاه «تولید محتوا برای معرفی آثار کودک»
کارگاه «کاربرد موبایل اپلیکیشن‌ها در کتابخانه‌ها»
کارگاه آموزشی «تولید محتوای کودک برای بازارهای بین‌المللی»
کارگاه «چگونه ویراسته ترجمه کنیم؟»

خرید ۴۰ میلیون تومانی کتابخانه موزه ملی ملک از نمایشگاه مجازی کتاب تهران

کتابخانه موزه ملی ملک به منظور تأمین کتاب‌های مورد نیاز خود، در دومین روز از برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با صرف هزینه‌ای معادل ۴۰ میلیون تومان، کتاب‌هایی با محوریت تاریخ و فرهنگ ایران سفارش داده که مراحل نهایی آن در حال انجام است.

محسن حق‌گو رئیس اداره کتابخانه و معاون فرهنگی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک ضمن تقدیر از برگزارکنندگان نمایشگاه  تصریح کرد: ۴۰ میلیون تومان میزان بودجه‌ای است که کتابخانه موزه ملی ملک برای تأمین کتاب‌های مورد نیاز خود در نظر گرفته است و خوشبختانه توانستیم در دومین روز از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، این کتاب‌ها را سفارش دهیم.

وی افزود: قصد داریم با سفارش و خرید کتاب‌هایی با محوریت تاریخ و فرهنگ ایران که سال گذشته منتشر شده و در کتابخانه موجود نیست، بخش تخصصی کتابخانه موزه ملی ملک را تجهیز کنیم.

حق‌گو با تأکید بر این نکته که جلب مشارکت بیشتر ناشران در نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک ضرورت است، عنوان کرد: یکی از پیشنهادات من برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه در سال‌های آینده این است که مسئولان بیشتر بر جلب مشارکت ناشران تمرکز کنند.

رئیس اداره کتابخانه و معاون فرهنگی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با بیان اینکه کتابخانه ملی ملک به عنوان یکی از ۶ کتابخانه برتر کشور در میان مردم شناخته شده است، تصریح کرد: عامه مردم کتابخانه ملی ملک را بیشتر به واسطه داشتن ۱۰۰ هزار جلد کتاب و بیش از ۱۹ هزار نسخ خطی ارزشمند که در ۷ هزار مجلد نگهداری می‌شوند، می‌شناسند.

او در ادامه با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران باتوجه به محدودیت‌های کرونایی و آلودگی هوا یک ضرورت برای جامعه و اهالی صنعت نشر کشور محسوب می شود، افزود: وقتی چیزی برای صنعت نشر ضروری است نمی‌توان به ماهیت آن نقدی وارد کرد، اما می‌توان بر نحوه اجرا و جزئیات آن نظر داد و پیشنهاداتی هم برای بهتر برگزار شدن این رویداد مهم فرهنگی به مسئولان ارائه کرد.

در پایان محسن حقگو با شرکت در پویش نذر کتاب، ۸ جلد کتاب به نیت علی بن موسی الرضا (ع) با موضوع اخلاق اسلامی به کتابخانه عمومی شهر نائین زادگاه پدری‌اش که از توابع استان اصفهان است اهدا کرد.

معرفی کاندیدا‌های بخش هنر جایزه کتاب سال

به گزارش فارس در جریان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران ۵۰ کتاب در گروه «هنر» به عنوان نامزد‌های این گروه در جایزه کتاب سال معرفی شدند که برگزیدگان از بین این آثار طی روز‌های آینده معرفی می‌شوند.

آثار برتر گروه هنر کتاب سال در موضوع‌های «کلیات هنر»، «هنرهای تجسمی»، «عکاسی»، «هنرهای نمایشی»، «معماری و شهرسازی»، «موسیقی»، «نمایشنامه» و «تربیت بدنی» جواز ورود به مرحله دوم داوری را کسب کردند.

برای مشاهده عناوین ۵۰ کتاب برتر گروه هنر جایزه کتاب سال از اینجا اقدام کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول